fredag 31 januari 2014

Att ge upp en dröm...

Det ligger inte i min natur att ge upp en dröm, drömmen kommer alltid finnas där. Men jag har insett att jag inte kommer att flytta till Grebbestad. Jag har fortfarande inte gett upp att leta jobb osv, men jag har lagt det lite på is kan man väl säga. Grebbestad kommer alltid att vara en dröm och om jag inte kan flytta dit så ska jag äga ett sommarhus där en dag. Vilket fall kommer jag aldrig sluta åka dit.

Det rör sig mycket i mitt liv just nu. Tidigare har jag koncentrerat denna blogg enbart på min dröm att flytta ner till Grebbestad men tänkte dela med mig av min vardag. Jag jobbar på ett vanligt 8-17 jobb, sitter vid mitt skrivbord dagarna i ända. Jag både trivs och inte, många förändringar har skett under de sex år jag jobbat där och vissa saker trivs jag med, andra inte. Jag söker inte aktivt nytt jobb men hittar jag något jag tycker låter spännande så söker jag det. Jag kan mitt jobb, gör det bra men saknar stimulans och personlig utveckling.

Jag har en fin lägenhet i en ort strax norr om Stockholm där jag trivs, men jag kan den här kommunen och söker boende på annan ort.

Det som jag söker nu är något nytt. Jag vill ha förändring i mitt liv. Träffa kärleken. Flytta. Byta jobb. Vad som helst, bara det ger något. Jag känner mig uttråkad, känner att tiden rusar förbi mig och inget händer. Det är inte okej!

Jag har flera drömmar, här får du följa dem till verklighet!