söndag 27 april 2014
En vacker söndag
Är påväg till Stockholm igen. Tänkte leta upp Starbucks och ta en kaffe medan jag går dit jag ska. Lite mysigt och gott. Eller hur :)
torsdag 24 april 2014
Stockholm står i blom :)
Sitter på tåget hem från stan, vårt vackra Stockholm. Jag är sällan där, tycker det är knepigt att ta mig dit å hem. Jag är nog väldigt bekväm av mig ;) Men när jag väl åker in är det mysigt och jag njuter av hur vackert det är. Sen att det är sjukt mycket människor som stövlar omkring försöker jag ignorera.
Kungsträdgården stod i full blom och det var så vackert.
Snart är jag framme vid min station, eller där jag har bilen ståendes. Känns lite jobbigt att behöva ha den på en stor parkering så länge. Min lilla bil :)
Ska bli skönt att koma hem, lägga mig i soffan och tömma huvudet på tankar. Det blev en rätt jobbig session idag och kamerorna gör det inte lättare.
Ha en fin kväll nu!
måndag 21 april 2014
Det går fort nu...
Nervös? Näe inte jätte, det kommer nog först när saker å ting börjar hända. Så surt med sekretessavtal - det är ju SÅ mycket roligare att få berätta allt för nära å kära!
Nu börjar allt iaf. Och det går fort! Helt galet och jag som aldrig är inne i Stockholm, hur ska det här gå? Det kommer bli ett väldans flängande fram å tillbaka. Men åh vilken resa!
Solen skiner och livet känns hoppfullt även om jag längtar efter...ja.. Näe, försöker sudda..
Bokat......?
Sådär, jag har bokat lägenheten nu!!! Weee! Okej, inte ropa hej riktigt än, har inte fått bekräftat att jag får den, den veckan jag vill ha. Men hoppas, hoppas, HOPPAS!! En vecka i paradiset. Jag har valt att åka ner rätt sent då jag gillar när det är lite folk, konstigt va :)
Får se om kära mor kan fixa så hon kan följa med, annars åker jag ner själv. Gillar att bara chilla och njuta av salt luft, bryggan och att få vara på bästkusten.
Så, så fort jag få bekräftat att det är jag som får hyra så är det klart! Längtar som tusan kan jag lova! Håll tummarna så ses vi i GREBBESTAD i augusti! *ler stort*
| Fina, underbara Grebbestad |
söndag 20 april 2014
Kärlek!
Det är mycket kärlek just nu, tankar, funderingar och längtan. Tänk att få ha nån att dela livet med, någon att vara galen med, någon som kan hjälpa en när två händer är för lite eller bara finnas där när allt känns lite grått.
Solen skiner, mina vänner är fantastiska och livet är egentligen rätt underbart. Men jag saknar han den dära att dela det med. Så istället för att gå ut och njuta, låser jag in mig och städar istället. Bra sätt att glömma allt. Tills jag behöver åka till Ikea och inser att jag inte kan göra det själv. Hur sjutton ska jag kunna orka bära ut allt till en bil som är alldeles för liten, hur ska jag kunna hamra å spika samtidigt som jag behöver hålla i på två ställen? Näe ibland är det skit å va själv!
I veckan mailade jag min fantastiska hyrsesvärd i Grebbestad och det ser ut som att jag kommer dit även i år, en hel vecka! SOM jag längtar! En vecka med saltvatten, räkor och vin. Längtar, längtar, LÄNGTAR!
Nu ska jag fortsätta tömma min garderob och höja musiken lite extra så jag får skrika med i texterna utan att grannarna hör min röst ;)
Hare bra där ute i påsksolen och njut av din familj!
Solen skiner, mina vänner är fantastiska och livet är egentligen rätt underbart. Men jag saknar han den dära att dela det med. Så istället för att gå ut och njuta, låser jag in mig och städar istället. Bra sätt att glömma allt. Tills jag behöver åka till Ikea och inser att jag inte kan göra det själv. Hur sjutton ska jag kunna orka bära ut allt till en bil som är alldeles för liten, hur ska jag kunna hamra å spika samtidigt som jag behöver hålla i på två ställen? Näe ibland är det skit å va själv!
I veckan mailade jag min fantastiska hyrsesvärd i Grebbestad och det ser ut som att jag kommer dit även i år, en hel vecka! SOM jag längtar! En vecka med saltvatten, räkor och vin. Längtar, längtar, LÄNGTAR!
Nu ska jag fortsätta tömma min garderob och höja musiken lite extra så jag får skrika med i texterna utan att grannarna hör min röst ;)
Hare bra där ute i påsksolen och njut av din familj!
onsdag 16 april 2014
Dagen efter..
Det var en kväll jag sent kommer att glömma, oavsett hur framtiden blir. Jag är fortfarande med men nu tystnar jag eftersom jag skrivit på ett sekretessavtal.. :-/
Igår kändes det självklart, idag känns det läskigt. Imorn måste jag bestämma mig.
Ibland svänger livet, ska jag hoppa på och lägga all in eller ska jag fega?
Alternativ ett låter roligast, eller hur :)
Life goes on...på ett eller annat sätt :)
tisdag 15 april 2014
tisdag 8 april 2014
Tankar, ovisshet, längtan!
7 dagar. En vecka. Man ska inte längta till framtiden utan leva i nuet. Ibland är det lättare sagt än gjort. Jag njuter av ovissheten om vad som kommer hända. Jag är glad att jag kommit så långt. Och jag längtar!
söndag 6 april 2014
Kärlek!
Vänner är det bästa man kan ha. Speciellt när någon överraskar en med att säga nåt man aldrig trodde denne skulle säga. Tänk att tre ord kan göra mig så glad :)
onsdag 2 april 2014
Slutcasting!!
Du läste rätt och det är helt galet! Jag, lilla jag, har gått vidare till slutcasting för att hitta the one and only, min själsfrände, min partner in crime, min bästa vän och drömprins! Fick ett samtal idag som jag missade och när jag lyssnade av mobilsvaret skrek jag faktiskt rakt ut haha
Ringde mamma så fort jag hört meddelandet och sen ringde dom upp igen och vi pratade lite om vad som komma skall. Efteråt gick sms och samtal varma, måste ju berätta för nära och kära. Ikväll ska jag hem till brorsan och berätta, är lite nervös. Vet hur han kan vara men jag hoppas att han ser det här som en kul grej och unnar mig det.
Det är helt otroligt, tänk om jag är en av dom som går vidare till TV! Så sjukt läskigt men ändå så himla kul, jag kan liksom inte bestämma mig! Det är ju med skräckblandad förtjusning jag kommer vänta på beskedet sen. Weeee!
Det här kan vara det sista jag skriver om det här, sen kommer ni få se själva vad som händer på TV men jag kommer skriva lite då och då ändå, livet går ju vidare på andra plan ändå :)
Ringde mamma så fort jag hört meddelandet och sen ringde dom upp igen och vi pratade lite om vad som komma skall. Efteråt gick sms och samtal varma, måste ju berätta för nära och kära. Ikväll ska jag hem till brorsan och berätta, är lite nervös. Vet hur han kan vara men jag hoppas att han ser det här som en kul grej och unnar mig det.
Det är helt otroligt, tänk om jag är en av dom som går vidare till TV! Så sjukt läskigt men ändå så himla kul, jag kan liksom inte bestämma mig! Det är ju med skräckblandad förtjusning jag kommer vänta på beskedet sen. Weeee!
Det här kan vara det sista jag skriver om det här, sen kommer ni få se själva vad som händer på TV men jag kommer skriva lite då och då ändå, livet går ju vidare på andra plan ändå :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






