Snön är borta och det märks. Det är något jag saknar när jag är här, jag älskar snö och här kommer det inte så mycket. Pratade med en norska igår och hon sa att det kommer sällan mycket snö på västkusten. Otroligt trist. Back home kom snön och även om den inte var kvar så länge så blev det någon vecka iaf, ibland månader. Men jag får väl hålla till godo med de få dagar jag får här :) Det finns så mycket annat.
Nu är det snart dags att lämna min lilla fiskeby för att åka till hemtrakterna och hälsa på. Det känns både bra och dåligt. Har varken ork eller lust att sitta i en bil flera timmar men ändå ser jag fram emot att få krama om mamma och träffa vännerna. Det är det jag saknar mest när jag är här - vännerna. Men sakta bygger jag upp ett kontaktnät, det kommer ta ett tag men det kommer.
Idag ska jag jobba igen, sista dagen innan sportlovet tar fart på riktigt. Det är kul med helgerna på shoppingcentret för det är alltid något som händer. Det kommer små gubbar från tecknade filmer eller som igår när Peter och Helene från Bonde söker fru var på besök. Kul!
Jag önskar Dig en underbar söndag!
söndag 15 februari 2015
söndag 8 februari 2015
Tiden rinner iväg och jag springer efter
Ibland känns det som att jag jagar tiden för att hinna med, vilket ju faktiskt är väldigt dumt. Jag väcker min gamla ovän stressen och det kan aldrig sluta väl, så jag måste stanna upp - ta ett andetag och fundera på varför jag springer efter tiden.
Veckan har varit otroligt hektisk men snart är det över och jag hoppas att jag får vila ut någorlunda under veckan som kommer. För sen kommer en fullsmockad vecka igen. Först är det jobb nästa helg, sen far jag "hem" till Stockholm på måndag för att stanna där en vecka. Och stressen kommer alltid krypandes då.. Men den här gången kommer bli annorlunda, mitt beslut står fast och förutom att träffa familjen och vännerna så åker jag hem för att avsluta något som jag älskade när jag påbörjade det men som, tyvärr, under senare år enbart är en börda. Det känns läskigt, men jag vet att jag fattat rätt beslut.
Igår och idag har det varit jobb och jag trivs verkligen att stå i butik, att få ge service! Det var längesen det var så och längesen jag hade känslan att jag trivs på ett jobb. Det glädjer mig. Mina kollegor är fantastiska och får dagen att kännas kort. Jag hoppas att det finns chans till heltid när studierna är avslutade, det skulle vara fantastiskt.
Nu är det dags att ta tag i dagen. Önskar Dig en fantastisk dag!
![]() |
| Vacker solnedgång i vackra Sannäs |
Veckan har varit otroligt hektisk men snart är det över och jag hoppas att jag får vila ut någorlunda under veckan som kommer. För sen kommer en fullsmockad vecka igen. Först är det jobb nästa helg, sen far jag "hem" till Stockholm på måndag för att stanna där en vecka. Och stressen kommer alltid krypandes då.. Men den här gången kommer bli annorlunda, mitt beslut står fast och förutom att träffa familjen och vännerna så åker jag hem för att avsluta något som jag älskade när jag påbörjade det men som, tyvärr, under senare år enbart är en börda. Det känns läskigt, men jag vet att jag fattat rätt beslut.
![]() |
| Onsdagspastan på Sjögrens i backen |
Igår och idag har det varit jobb och jag trivs verkligen att stå i butik, att få ge service! Det var längesen det var så och längesen jag hade känslan att jag trivs på ett jobb. Det glädjer mig. Mina kollegor är fantastiska och får dagen att kännas kort. Jag hoppas att det finns chans till heltid när studierna är avslutade, det skulle vara fantastiskt.
![]() |
| Det är här jag vill leva resten av livet! |
Nu är det dags att ta tag i dagen. Önskar Dig en fantastisk dag!
söndag 1 februari 2015
Fyndat till lägenheten!
Nu yr snön utanför fönstret igen och förgyller vår tillvaro. Gårdagen var fantastisk på så många vis. Jag hade besök på morgonen av en kär vän och efter det for jag iväg till Hamburgsund och träffade en väldigt trevlig norsk kvinna. Hon visade mig en kista jag hittat på blocket och den var lika fin som på bilden! Vilken lycka! Så nu börjar vardagsrummet ta form. Då kistan kom från ett dödsbo så ska jag åka tillbaka någon dag och inhandla lite mer möbler/prylar. Mannen som bodde i huset visste vad han gjorde och hela hans hus var magiskt. Jag rös när jag gick in för den kärleken som låg bakom varenda lite pinal i huset strålade mot mig. Önskar att jag vore miljonär så jag kunde köpa hela huset!
På kvällen kom det några vänner över och vi hade en mysig kväll med god mat, snack om allt och inget och en hel massa skratt! Livet på västkusten är fantastiskt som alltid och snart ska jag hämta upp en annan vän och bege mig till gladare breddgrader - Happy Price :)
Ha en fantastisk söndag gott folk!
På kvällen kom det några vänner över och vi hade en mysig kväll med god mat, snack om allt och inget och en hel massa skratt! Livet på västkusten är fantastiskt som alltid och snart ska jag hämta upp en annan vän och bege mig till gladare breddgrader - Happy Price :)
Ha en fantastisk söndag gott folk!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






