tisdag 18 mars 2014
Gah!
Nu är det gjort och jag är påväg tillbaka till jobbet. Nu är det bara att vänta och se om jag tar mig igenom den här gallringen med. Om jag gör det så är nästa gallring den sista! Scary Mary!
fredag 7 mars 2014
Hantverkare - första mötet och intrycket
Så var det fredag och jag har bokat in möte med tre olika firmor som ska kolla på mitt badrum för en renovering. Jag anmälde mig på offerta.se och har fått några offerter. En firma, Badrumsfixaren, hittade jag själv på nätet och tog kontakt med dem själv. De har gett en offert på en beskrivning av vad jag vill ha, dock har jag inte bokat in något möte med dessa. Vi får se hur det blir.
Företag nr 1 - Badrums Design
Dessa var först att kontakta mig både via offerta.se och via mail. Väldigt trevligt och professionellt bemötande. I mailet berättade Martin om vart företaget är medlemmar och vad de är behöriga att göra. Han fick ringa tre ggr innan han fick tag i mig och då bestämde vi tid att träffas. Han berättade att han skulle skicka en kille som hette Björn. Björn ringde mig och frågade om han fick komma tidigare vilket inte var några problem, han var punktlig och kom i "arbetarkläder". Gav ett bra intryck. Han kikade in i badrummet och ställde frågor och vi pratade lite allmänt. När vi pratade kändes det inte som att han var överentusiastisk, han berättade och svarade på frågorna men var inte så intresserad kändes det som. Men kände mig nöjd när han gick och ser fram emot att få offerten.
Företag nr 2 - Stockholm Prime Service
Fick ett sms ganska direkt efter jag lagt in annonsen att Mario skulle ta kontakt med mig och tills dess fick jag gärna kika på deras hemsida. Tiden passerade och jag fick ett samtal, han hittade inte. Efter lite guidning så hittade han och utanför dörren stog en prydligt klädd kille med ett stort leende. I handen hade han ett gäng papper och en iPad. Vi tittade in i badrummet och han frågade hur jag ville ha det. Sen berättade han hur dom jobbade och visade bilder på badrum han nyligen renoverat. Han sa att det kunden vill ha, ska kunden få. Han visade enormt engagemang och vilja. Helt klart intressant.
Nu väntar jag in sista besöket för idag.
Företag nr 3 - RenoveraNU
Blev uppringd av Jani och vi bokade tid. Dagens bästa. Saklig, trevlig, engagerad och noggrann. Ja och punktlig. Behöver inte skriva så mycket, tycker att det verkar toppen.
Nu återstår det att se hur offerterna ser ut.
Trevlig helg!
Företag nr 1 - Badrums Design
Dessa var först att kontakta mig både via offerta.se och via mail. Väldigt trevligt och professionellt bemötande. I mailet berättade Martin om vart företaget är medlemmar och vad de är behöriga att göra. Han fick ringa tre ggr innan han fick tag i mig och då bestämde vi tid att träffas. Han berättade att han skulle skicka en kille som hette Björn. Björn ringde mig och frågade om han fick komma tidigare vilket inte var några problem, han var punktlig och kom i "arbetarkläder". Gav ett bra intryck. Han kikade in i badrummet och ställde frågor och vi pratade lite allmänt. När vi pratade kändes det inte som att han var överentusiastisk, han berättade och svarade på frågorna men var inte så intresserad kändes det som. Men kände mig nöjd när han gick och ser fram emot att få offerten.
Företag nr 2 - Stockholm Prime Service
Fick ett sms ganska direkt efter jag lagt in annonsen att Mario skulle ta kontakt med mig och tills dess fick jag gärna kika på deras hemsida. Tiden passerade och jag fick ett samtal, han hittade inte. Efter lite guidning så hittade han och utanför dörren stog en prydligt klädd kille med ett stort leende. I handen hade han ett gäng papper och en iPad. Vi tittade in i badrummet och han frågade hur jag ville ha det. Sen berättade han hur dom jobbade och visade bilder på badrum han nyligen renoverat. Han sa att det kunden vill ha, ska kunden få. Han visade enormt engagemang och vilja. Helt klart intressant.
Nu väntar jag in sista besöket för idag.
Företag nr 3 - RenoveraNU
Blev uppringd av Jani och vi bokade tid. Dagens bästa. Saklig, trevlig, engagerad och noggrann. Ja och punktlig. Behöver inte skriva så mycket, tycker att det verkar toppen.
Nu återstår det att se hur offerterna ser ut.
Trevlig helg!
onsdag 5 mars 2014
Bokat..
Sitter i mitt favoritcentrum och tar en latte medan bilen blir tvättad. Jag sitter själv på min hörna och det är underbart. Långt från barn som skriker, vuxna som snackar och allt spring. Jag borde inte men tog en morotskaka oxå. Usch. Får dåligt samvete då det inte har blivit någon träning på sista tiden. MÅSTE börja träna mer!
Annars sitter jag och funderar över livet. Det börjar hända saker och jag hoppas att det kommer hända mer snart. Jag vill att mitt liv förändras totalt!
Jag vet att man ska leva i nuet men saker kommer hända. Imorn får jag kanske träffa en kille jag föll för förra året, vi har inte setts på jättelänge.
På fredag har jag fullt upp på förmiddagen, offerter nästa!
Lördag får jag sällskap av kompisen och det är mellofinal ;)
På söndag ska jag eventuellt åka till bästa vännen och hennes nya lägenhet.
Nästa vecka är det en hel jobbdag, sen är det annat som hägrar, bl.a. en utlandsresa :)
Visst är det kul när det händer saker!!
Ja, nu är det klart.
Gallring nr 1 - check
Gallring nr 2 - check
Gallring nr 3 - ???
Weeee!!
måndag 3 mars 2014
Helt oväntat!
Scary Mary!
Börjar med helgen. Den var lugn men jag fick ändå träffa mina fina vänner. Det blev Lets Dance, mello och Farmen på varsin dag. Jag unnar mina vänner kärleken och jag tycker det är underbart, samtidigt som jag tycker att det är sjukt jobbigt att sitta där själv, ensam medan dom är en familj. Men det kanske är min tur snart?
Idag ringde dom igen!!! Jag blev tagen helt på sängen, undrade vem det var som ringde vid den tiden. Hon sa att dom gillade det dom fått hittills och vill att jag kommer dit på intervju. Herregud! Jag är helt snurrig. Den här gången kommer jag få mer info om hur det hela kommer gå till och jag kommer bli intervjua framför kameran *skrattar nervöst*
Det är inget som säger att det kommer bli jag som står där i slutändan MEN tänk om det är det. Tänk om JAG kan få chansen att träffa någon helt underbar! Åh vad jag längtar! Jag har ju galet mycket kärlek i mig och är trött på att bli behandlad som en idiot!
Är det min tur att hitta kärleken?
Börjar med helgen. Den var lugn men jag fick ändå träffa mina fina vänner. Det blev Lets Dance, mello och Farmen på varsin dag. Jag unnar mina vänner kärleken och jag tycker det är underbart, samtidigt som jag tycker att det är sjukt jobbigt att sitta där själv, ensam medan dom är en familj. Men det kanske är min tur snart?
Idag ringde dom igen!!! Jag blev tagen helt på sängen, undrade vem det var som ringde vid den tiden. Hon sa att dom gillade det dom fått hittills och vill att jag kommer dit på intervju. Herregud! Jag är helt snurrig. Den här gången kommer jag få mer info om hur det hela kommer gå till och jag kommer bli intervjua framför kameran *skrattar nervöst*
Det är inget som säger att det kommer bli jag som står där i slutändan MEN tänk om det är det. Tänk om JAG kan få chansen att träffa någon helt underbar! Åh vad jag längtar! Jag har ju galet mycket kärlek i mig och är trött på att bli behandlad som en idiot!
Är det min tur att hitta kärleken?
lördag 1 mars 2014
Renovering?
Jag går i renoveringstankar. Om jag inte har råd att flytta till hus så kan jag ändå se till att gilla läget och fixa till lägenheten jag bor i. Så jag har gjort lite grundjobb. Mäklaren kommer hit om några veckor och gör en värdering. Lånet blir då beviljat och vid det laget så borde firman jag ska anlita ha varit här och kunnat ge mig en fair offert. Det känns som att det här är ett projekt jag kan göra och avsluta. Men jag har ju inte sån tur med sånt så vi får väl se.
Annars är allt upponer. Låter kanske konstigt, men jag känner mig så osäker på typ allt. Något måste hända så jag känner mig stabil igen. Allt är bara borta. Jag är singeln som är femte hjulet hur jag än gör. Jag vill inte vara till besvär. Jag vill inte att folk bjuder mig för att dom tycker synd om mig.
GAAAAAAAAAH!!!!!
I torsdags åt jag middag med min vän. Jag behövde det innan helgen och det var mysigt. Träffade en sjukt gammal go kollega oxå, underbart! Men innan jag och min vän åkte åt olika håll så ställde jag en fråga. Min vän tog det inte alls som jag tänkt utan överraskade mig. Hoppet finns, även om det är tunt och svagt.
Nu ska jag ta en dusch och sen tänkte jag bege mig till ett centrum i närheten. Det är alltid lika spännande.
Trevlig lördag gott folk!
Annars är allt upponer. Låter kanske konstigt, men jag känner mig så osäker på typ allt. Något måste hända så jag känner mig stabil igen. Allt är bara borta. Jag är singeln som är femte hjulet hur jag än gör. Jag vill inte vara till besvär. Jag vill inte att folk bjuder mig för att dom tycker synd om mig.
GAAAAAAAAAH!!!!!
I torsdags åt jag middag med min vän. Jag behövde det innan helgen och det var mysigt. Träffade en sjukt gammal go kollega oxå, underbart! Men innan jag och min vän åkte åt olika håll så ställde jag en fråga. Min vän tog det inte alls som jag tänkt utan överraskade mig. Hoppet finns, även om det är tunt och svagt.
Nu ska jag ta en dusch och sen tänkte jag bege mig till ett centrum i närheten. Det är alltid lika spännande.
Trevlig lördag gott folk!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



