torsdag 27 februari 2014

Hur tänkte de nu?

Som tidigare framgått så är det rätt tumult på mitt jobb just nu och det äter upp mig innefrån. Idag gjorde jag det dumma och loggade in på min mail. Där i ett mail stog att en person fått fast anställning och det kom som ett knytnävsslag i magen. Dom har precis avskedat två personer på den avdelningen, för att anställa henne? Men det är inte allt...

Innan jag blev sjukskriven började en tjej som jag avskydde så fort jag såg henne. Det var inte hennes fel mer att jag mådde dåligt och att ledningen betett sig som idioter. När jag sen kom tillbaka från sjukskrivningen så var det den här tjejen som hjälpte mig. Det fanns INGEN från företaget som fanns där för mig utan jag blev inkastad som en vante i en tvättmaskin.

Den här tjejen betyder massor för mig idag och utan henne hade jag aldrig klarat detta. Nu är det så att hon har jobbat som inhyrd men blivit lovad anställning sen oktober förra året, för några dagar sedan sa hon upp sig från sin uthyrningsfirma och slutar hos oss om några veckor. Jag är så ARG på ledningen så det finns inte ord att beskriva. Det känns som att dom skiter fullständigt i om företaget tar sig framåt eller inte.

Jag försöker att inte tänka på att min kollega ska sluta, då kommer tårarna. Enda anledningen till att jag går upp och åker till jobbet på morgonen är för att hon är där. Vi skrattar, vi gråter, vi skriker och svär. Och vi överlever tillsammans.

Vad kommer att hända sen? 

Påfyllning av energi

Hej och godmorgon =)

I tisdags vid lunch åkte jag hem. Situationen på mitt arbete har sista tiden inte varit det bästa och tyvärr är det många som inte mår bra inkl. mig själv. Och i tisdags bröt jag ihop och åkte hem. Igår var jag sänkt hela dagen men idag känner jag att en del energi har kommit tillbaka.

Det tog mig över tre timmar igår för att ta mig i kragen och gå ut och gå en sväng, men till slut kom jag iväg och det gjorde mig otroligt gott.
Naturen sänker stressnivån i kroppen fort och det är bra. Jag var ute i en halvtimma och kände mig lugnare när jag kom hem men vilade resten av dagen/kvällen ändå.

Det är så otroligt mycket som snurrar i huvudet just nu. Vet varken ut eller in. Jag vill göra SÅ mycket men det känns som om allt handlar om pengar och det är något jag inte har. Jag vill ut och resa, jag vill flytta, jag vill renovera... Jag vill ha ett liv!

I tisdags kväll pratade jag länge med min killkompis, han sa att hans liv är så tråkigt. Men han skulle dö om han hade mitt liv. Han gör saker, han är ute på stan jämt å ständigt, han reser och jag sa det till honom oxå. Men jag tror inte att lösningen är att åka utomlands och eventuellt ligga med en förlovad tjej.. Ja, jag stör mig som fan på det och det vet han om =)

Min kropp reagerar väldigt kraftigt på saker å ting just nu. Jag blir rädd för minsta lilla, hela jag hoppar till och det går kalla kårar längs hela mig och det tar tid innan det försvinner. Jag gråter för minsta lilla och ja, som vanligt sover jag illa.. Jag önskar SÅ att jag kunde komma på nåt så jag slipper det här.. Bytta jobb? Ett steg i rätt riktning helt klart.

Take care!

måndag 24 februari 2014

Läskigt men samtidigt kul!

När klockan började närma sig 13 knöt det sig i magen. Vad skulle hon fråga? Vad skulle hon säga? Hur går det till? Massa frågor snurrade i huvudet och ju mer jag tänkte på desto mer nervös blev jag. Sen ringde telefonen...

Vi pratade i 34 minuter. Nervositeten försvann nog aldrig helt men det flöt på ganska bra men nu ikväll när jag tänkt lite så är det så mycket jag inte fick med. Som att jag är sämst på mode, att jag scrapbookar och vill träffa en händig man :)

Jag kom igenom första gallringen, nu väntar nästa gallring - fixar jag den med? Om jag gör det får jag åka in till dom i stan på en ny intervju. Där kommer jag få veta mer om vad allt går ut på, så just nu vet jag ingenting.

Spännande. Läskigt. Roligt!

lördag 22 februari 2014

Och så ringde telefonen...

Det var både regn och snö som föll från himlen när jag gick över tomten på landet. Vi tittade till husen och förråden innan vi bestämde oss för att åka därifrån. Vädret var verkligen inte på vår sida. Men var rätt mysigt ändå. 

Den 16:e februari satt jag hemma framför datorn och funderade. Med mig hade jag några glas vin och sen gjorde jag det, jag ansökte till det där som är så långt utanför min box så det finns inte. Jag svarade på frågorna, bifogade några bilder och sen skickade jag det. Det tog flera timmar innan jag vågade trycka på skickaknappen, det här är verkligen inget som personifierar mig men jag gjorde det. Vad har jag att förlora? Att hela sverige vet vem jag är ett tag, för att sen bli utbytt av någon annan idiot som gör samma sak? ;)

Igår ringde min mobil. Jag hade haft en sjukt jobbig dag men samtalet ändrade allt! Jag fick direkt en känsla att det inte var ett vanligt säljsamtal och jag hade rätt. Vi bokade in en telefonintervju på måndag och efter det får vi se vad som händer. Jag är SJUKT nervös måste jag erkänna!

Efter flera veckor med regn och massa moln så har solen bestämt sig för att titta fram och det är underbart! Jag försöker att få tid att njuta men när man spenderar flera timmar på jobbet så är det inte det lättaste. Men visst är det underbar =)

Igår blev jag bjuden på middag hemma hos vännen. Otroligt god mat i sällskap med vännen och hennes familj. Det är skönt att vara där för du behöver inte ha någon fasad eller låtsas utan du kan vara dig själv och det är okej. Skönt tycker jag. 

När jag var där ringde en annan vän och berättade att hon hade blivit medbjuden på ölbowling och frågade om jag ville följa med. Så himla kul. Jag är inte sån som springer inne i stan, gillar det inte särskilt mycket.. Kanske för att jag är för lat eller lider av social fobi när det kommer till att åka kommunalt eller för att jag inte har någon speciell dragningskraft till vår huvudstad. Men iaf, det lät jäkligt skoj och jag sa att jag gärna hänger med. Jag vill ha förändring och då får man ta de tillfällen man får, eller hur ;)

Snart bär det iväg till Täby Centrum med min härliga rockabillybror. Ja vi är inte biologiska syskon men det känns som vi är syskon på nåt sätt, kul kul!

Ta hand om er där ute!

fredag 14 februari 2014

Plugga plugga!

Nu har jag fått hem boken, än så länge har jag bara kollat igenom den lite men i helgen så blir det att läsa mer ingående. Ska bli kul :)

Jag har aldrig varit nån plugghäst men jag hoppas att jag fixar detta. Det skulle ge så enormt mycket!

Trevlig helg! :)

söndag 9 februari 2014

Iväg på husvisning!

Idag tog jag med mig mamma på husvisning i Österbybruk. Huset är från 1963 och det märks inuti men jag älskade det och blev kär :) Även mamma blev kär vilket är kul. Det var galet mycket folk som tittade på huset så priset kommer garanterat att stiga en del.

Ikväll har jag suttit och funderat, jag har tänkt på för- och nackdelar med detta. Vad innebär det att köpa ett hus? Har jag råd? Kommer jag palla att åka till jobbet varje dag? Det kommer ta mig 1½ timma tur och det är ganska mycket, men jag vet folk som åker än längre.. Och förhoppningsvis ska jag inte vara kvar på jobbet allt för länge till och om jag köper hus så kan jag börja leta jobb i Uppsala istället.

Många frågor och många tankar.. Hur ska jag göra? Ibland måste man våga, annars får man aldrig veta.. Men fan så svårt det är...






lördag 8 februari 2014

Var är solen?

Sitter hemma i köket och tittar ut över ett grått landskap.. Det regnar lite och snön som låg på marken för några dagar sen syns bara fläckvis och mest i rabatter eller på gräsmattorna. Himla trist. När fick vi en skymt av solen senast?

Veckan har varit okej, det bästa var att få göra kunskapstestet på onsdagen annars har det lunkat på i sin gilla takt. Jag har varit själv två dagar men av någon anledning har det varit lugnt så jag har kunnat ge bra service till kunderna fast jag varit själv, det är ovanligt. Jag gör alltid mitt bästa men ibland räcker inte tiden till och då blir det inte i den omfattningen man vill eller är van vid. Jobbar man två personer på fyra tjänster så blir det tufft mest hela tiden.

Imorgon tänkte jag åka och titta på tomten jag är intresserad av. Men som vanligt så börjar jag fundera, vill jag verkligen flytta dit? Vad ska jag göra där? Men å andra sidan, vad gör jag här? Just nu känns det som att jag bara har en vän i mitt liv, bortsett från bästa vännen men hon bor så långt härifrån men vi hörs nästan varje dag antingen via mail eller sms. Men det är en och samma som alltid finns där, som hör av sig, som bryr sig.. Känns som alla bara försvinner. Men det är väl så, vi börjar bli vuxna och då ska man ha man, barn och hus. Då har man inte tid med vänner längre.

Idag ska jag iaf åka till Bromma Blocks med en granne. Det ska bli kul, vi har hängt lite till och från. Hon har ett jobb med väldigt annorlunda tider än ett 8-17 jobb så vi passar på att ta en promenad när vi båda är hemma. Men idag blir det förhoppningsvis lite shopping. Kul! 

Ha en underbar lördag!

onsdag 5 februari 2014

Kunskapstest hos...

Så idag var det dags. Efter jobbet åkte jag till mitt möte hos företaget. Jag träffade samma person jag träffat för två veckor sedan och han hejade glatt, sen kom han och pratade med mig ett tag innan chefen kom och hämtade mig. Vi snackade lite och sen gick vi in på ett kontor där kunskapstestet började. Jag visste innan att det skulle bli tufft, jag har ingen utbildning utan skulle gå på det jag lärt mig via vänner. Men jag räknade med att kanske få 20% rätt.

Testet gick över förväntat. Det var 52 frågor och 58p var högsta pott. Första frågan svarade jag på men chefen ändrade svaret så att det skulle bli rätt, när han tryckte på rättaknappen så visade det sig att jag hade rätt och han fel hehe Många svåra frågor varav en riktig kuggfråga. Flera kunde jag rakt av, vissa använde jag uteslutsmetoden på och vissa gissade jag hej vilt på. När jag var klar och vi rättade provet så blev jag ändå glatt överraskad.

Jag hade då 30 rätt, 32 rätt med den frågan som chefen svara fel på och kuggfrågan, då jag hade behövt läsa företagets anställningsvillkor för att kunna svara.
32 rätt av 52(58)
30 rätt gav mig en procent på 51.7 så jag hamnade över 50%!! =D
För att bli godkänd hade jag behövt 75%

Nu har jag satt bollen i rullning och min bror har frågat en kollega efter en bok som jag kan läsa i. Sen ska jag följa med och plugga på riktigt oxå. Ser fram emot det. För jag ska tillbaka och jag ska komma över 75% p provet!

Over and out!

tisdag 4 februari 2014

En spännande dag

Ibland händer det, det kan vara nåt litet men det gör inget bara det händer. Förra veckan innehöll ett sånt moment och imorgon händer det. Eftersom jag vet att morgondagens möte inte blir något just nu så kanske det ändå leder vidare. Det kan vara början på något. Utan att säga för mycket så kan jag berätta att det är ett kunskapstest inom ett område som intresserar mig och det ska bli kul att se vad som finns innanför pannbenet :) Jag har ofta hängt med folk som sysslar med saker inom detta område, men det säger inte att jag snappat upp saker å ting. Men imorn får jag veta mer. Sjukt spännande!

Samtidigt som jag inte mår helt ok just nu så mår jag just helt ok. Det är så konstigt för även fast jag kan gråta på jobbet på dagarna så när jag sitter hemma och tänker på saker å ting jag vill göra eller hitta på så mår jag bra. Känner mig lite schizo ;)

Jag vet inte hur jag ska få allt att gå ihop men att det ska ske en förändring är helt klart. I helgen ska jag ta med mig mamma och åka och titta på "min" tomt. Känns allt bra kanske jag snart blir tomtägare, hur coolt är inte  det :oP

Ta hand om er där ute så hörs vi snart igen!