måndag 11 maj 2015

Lite update!

Hallå där ute, det är ju inte så många som har kommit att följa denna bloggen så det har inte blivit så mycket skriveri på sista tiden. Skolan tar snart slut... Jättetrist. Jag kommer sakna flera, men framförallt några få som jag kommit väldigt nära.

En person har jag utvecklat en speciell relation till och när han lämnar byn så kommer jag gråta.. Det kommer göra ont men sen kommer livet att gå vidare.

Den som har blivit min närmsta vän här kommer att bo kvar under sommaren, kanske kommer han att stanna längre. Jag håller så klart tummarna. Min fina fina vän!

En annan har sagt att hon kommer och hälsar på i sommar och jag hoppas verkligen det. För det kommer bli tomt utan hennes sällskap och mys :)

Nu är boende klart. Och från och med hösten så kommer jag med största sannolikhet att börja plugga igen! Haha aaa ni läste rätt. Jag har sökt in till Marinkursen och det känns SÅ jäkla bra! Och jag längtar, fast nää nu vill jag bara spendera sommaren här. Tänka sig, en hel lång sommar i Grebbestad. I  min lilla favvoby. Okej, jag kommer spendera den på Tanum Shoppingcenter men ändå ;)

Men det var en liten update från mig. Ta hand om er så hörs vi!

onsdag 11 mars 2015

Verkligheten smyger sig på

Det är konstigt hur olika snabbt tiden kan gå ibland. De sägs ju att tiden går fort när man har roligt och det känns som det är så. Lite orättvist för det borde gå långsamt när man har kul och fort när man har tråkigt.

Det är inte många veckor kvar av skolan och när den är slut så står verkligen där och knackar på. Men måste det bli som förut? Jag har lärt mig att man kan leva på mindre medel än man är van vid. Det kanske inte är det livet jag vill leva resten av mitt liv men just nu funkar det. Jag tänker ta det lite som det kommer, försöka att inte jobba så mycket, njuta av det istället. Var längesen jag gjorde det.

Ja juste, jag har sagt upp mig på mitt jobb i Stockholm, vilket var på tiden. Jag är äntligen fri från mardrömmen som förföljt mig i tre långa år. Det känns fantastiskt och underbart. Och jag är stolt över mig själv att jag vågade ta steget därifrån.

Jag har boende i stort sett klart inför hösten, Juli och halva augusti är fortfarande en liten bubbla, men jag vet att det ordnar sig. Och det känns ändå skönt att veta att jag har en plan.

Igår la jag på pappret, det som gör att jag snart står skriven här och inte i Stockholm. Hemma i Grebbestad. Fattar ni hur sjukt det här är? Jag har äntligen flyttat hemifrån, ca 50 mil ;)

söndag 15 februari 2015

Saknar vår vackra vita värld

Snön är borta och det märks. Det är något jag saknar när jag är här, jag älskar snö och här kommer det inte så mycket. Pratade med en norska igår och hon sa att det kommer sällan mycket snö på västkusten. Otroligt trist. Back home kom snön och även om den inte var kvar så länge så blev det någon vecka iaf, ibland månader. Men jag får väl hålla till godo med de få dagar jag får här :) Det finns så mycket annat.

Nu är det snart dags att lämna min lilla fiskeby för att åka till hemtrakterna och hälsa på. Det känns både bra och dåligt. Har varken ork eller lust att sitta i en bil flera timmar men ändå ser jag fram emot att få krama om mamma och träffa vännerna. Det är det jag saknar mest när jag är här - vännerna. Men sakta bygger jag upp ett kontaktnät, det kommer ta ett tag men det kommer.

Idag ska jag jobba igen, sista dagen innan sportlovet tar fart på riktigt. Det är kul med helgerna på shoppingcentret för det är alltid något som händer. Det kommer små gubbar från tecknade filmer eller som igår när Peter och Helene från Bonde söker fru var på besök. Kul!

Jag önskar Dig en underbar söndag!

söndag 8 februari 2015

Tiden rinner iväg och jag springer efter

Ibland känns det som att jag jagar tiden för att hinna med, vilket ju faktiskt är väldigt dumt. Jag väcker min gamla ovän stressen och det kan aldrig sluta väl, så jag måste stanna upp - ta ett andetag och fundera på varför jag springer efter tiden.
Vacker solnedgång i vackra Sannäs

Veckan har varit otroligt hektisk men snart är det över och jag hoppas att jag får vila ut någorlunda under veckan som kommer. För sen kommer en fullsmockad vecka igen. Först är det jobb nästa helg, sen far jag "hem" till Stockholm på måndag för att stanna där en vecka. Och stressen kommer alltid krypandes då.. Men den här gången kommer bli annorlunda, mitt beslut står fast och förutom att träffa familjen och vännerna så åker jag hem för att avsluta något som jag älskade när jag påbörjade det men som, tyvärr, under senare år enbart är en börda. Det känns läskigt, men jag vet att jag fattat rätt beslut.

Onsdagspastan på Sjögrens i backen

Igår och idag har det varit jobb och jag trivs verkligen att stå i butik, att få ge service! Det var längesen det var så och längesen jag hade känslan att jag trivs på ett jobb. Det glädjer mig. Mina kollegor är fantastiska och får dagen att kännas kort. Jag hoppas att det finns chans till heltid när studierna är avslutade, det skulle vara fantastiskt.
Det är här jag vill leva resten av livet!

Nu är det dags att ta tag i dagen. Önskar Dig en fantastisk dag!

söndag 1 februari 2015

Fyndat till lägenheten!

Nu yr snön utanför fönstret igen och förgyller vår tillvaro. Gårdagen var fantastisk på så många vis. Jag hade besök på morgonen av en kär vän och efter det for jag iväg till Hamburgsund och träffade en väldigt trevlig norsk kvinna. Hon visade mig en kista jag hittat på blocket och den var lika fin som på bilden! Vilken lycka! Så nu börjar vardagsrummet ta form. Då kistan kom från ett dödsbo så ska jag åka tillbaka någon dag och inhandla lite mer möbler/prylar. Mannen som bodde i huset visste vad han gjorde och hela hans hus var magiskt. Jag rös när jag gick in för den kärleken som låg bakom varenda lite pinal i huset strålade mot mig. Önskar att jag vore miljonär så jag kunde köpa hela huset!

På kvällen kom det några vänner över och vi hade en mysig kväll med god mat, snack om allt och inget och en hel massa skratt! Livet på västkusten är fantastiskt som alltid och snart ska jag hämta upp en annan vän och bege mig till gladare breddgrader - Happy Price :)

Ha en fantastisk söndag gott folk!

lördag 31 januari 2015

Vackert januariväder!

Veckan har börjat gå mot sitt slut och det har bjudits på alla sorters väder känns det som. Tisdagen var min absoluta favoritdag med kyla och sol! Bättre än så kan det inte bli, jo det kan vara lite snö också. I onsdags regnade det som aldrig förr och det var mindre kul.

Men som tur var hann jag ta en promenad mitt på dagen i tisdags då jag var ledig från skolan och jag fick några mysiga bilder, även om det bara var med mobilen :)

Det är dagar som dessa som fyller på min energi till fullo!



måndag 26 januari 2015

Vädrets hetsiga humör

Så var det måndag igen och en ny härlig vecka har gått mot sin början. Helgen kom och gick i rasande takt men för det betyder det inte att den har passerat omärkt. Fredagen var härlig på alla sätt, kvällen spenderade jag framför en härligt spännande serie. I lördags kom snön och det var otroligt vackert, i början trodde jag att det bara var blötsnö men det kom några minusgrader och jag ryser när jag tänker på hur vacker snön gör vår värld.

Lördagen på Tanum Shoppingcenter var bra, det var lugnt på förmiddagen och på eftermiddagen men vid lunch, eller egentligen strax efter hade folk vågat sig ut på de vita vägarna för att göra oss ett besök. Vi var samma härliga gäng som jobbade och det är härligt när dagen går förbi och lämnar ett leende på läpparna när du åker därifrån.

Lördagkvällen blev soffläge då jag gissar att jag åkt på en bihåleinflammation. Tidigt i säng och trots mycket folk som var ute så somnade jag gott och sov hela natten. Vaknade lagom utsövd på söndag morgon och log när jag tittade ut på vårt vackra vita vinterlandskap. Jag hade fått sällskap denna morgon och ja, det är många som kallar dom både det ena och det andra men.. Jag gillar dom! :) Och när dom bara sitter där, tysta och tittar, ja då är dom faktiskt väldigt söta.

Det kan inte alltid vara en dans på rosor och söndagen var bevis på detta. Det började egentligen redan hemma, jag tappade saker, var bara allmänt klumpig och kände att det var en sån dag bara. Och javisst, kom till jobbet och det tog inte så lång tid innan det strula till det. Men jag och min wingwoman tog det med ett leende och med så underbara kunder så kan man inte göra annat.

Sov som en stock i natt och vaknade strax innan byggarna började hamra, bända och såga på nedervåningen. Jag suckade lite och vände mig om, det känns som jag är van vid byggstök vid det här laget. När jag väl tog mig upp och tittade ut så undrade jag vad som hade hänt. All den vackra vita snön är borta och istället faller tunga regndroppar mot marken. Jag hade önskat att snön hade kunnat få stanna kvar några dagar men ibland blir det inte som man vill.

Efter hängning av tvätt, diskning och lite lunch så bär det iväg till skolan för två lektioner. Den här veckan är helt öppen för förslag, förutom på fredag. Då får jag besök från Stockholm igen! Mina underbara älskade vänner som åker ända hit för att träffa mig. Behöver jag säga att dom är fantastiska?

Ha en underbar dag gott folk!