Jag har precis kommit hem från mitt utlandsparadis Thailand där vita stränder sträcker sig längs havskanten och vindarna är varma. Palmerna sträcker sig ståtligt upp och kokosnötterna är gröna och fina. Det finns få ställen i världen som får mig att känna det lugn jag gör där.
Snart är det dags att bege sig till mitt svenska paradis, jag längtar massor. Det är lågsäsong, men för mig gör det absolut ingenting. Om jag fick bestämma så skulle jag kunna äta räkor till frukost, lunch och middag varje dag. Det är lite som i Thailand, där äter du ris till varje måltid.
Att veta att man har en hel vecka på västkusten gör att mitt hjärta gör volter. Jag hoppas att jag kan bada lite, kanske sola, gå på bryggan och sitta på en bergshäll och bara titta ut över havet. Jag hoppas att jag och mamma kanske får följa med vår hyresvärd ut till deras kobbe. Eller att vi kanske grillar tillsammans någon kväll, dom är helt fantastiska och skratten är alltid nära. Jag måste fråga om "min" volvo finns kvar haha
Tänk att få uppleva båda mina paradis samma år och dessutom två år i rad. Love it!
Men nu är det dags att göra sig iordning för jobbet, första gången på 15 dagar. Känns sådär men det är väl ett nödvändigt ont..
Simma lugnt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar