tisdag 2 december 2014

En helg i shoppingens tecken

I lördags morse ringde klockan tidigt och man kan tänka att det kan vara lite svårt att komma upp när det är helg men inte för mig. Jag studsade upp ur sängen, egentligen alldeles för tidigt. Jag åt frukost, fixade lite och när jag äntligen fick sätta mig i bilen så var jag så nervös.

Jag anlände lite tidigare än beräknat vid Tanums Shoppingcenter. Luften var frisk och det blev stora moln när jag stog där utanför dörren och andades. Efter en liten stund kom chefen och släppte in mig. Vi var några nya som hade ett snabbt möte och sen fick vi börja. Min uppgift under dagen var att hålla mig vid kassan.

Det var längesen jag fick känna mig behövd och som jag faktiskt gjorde någon nytta så jag jobbade på med ett leende hela dagen. Jag hoppas att kunderna tycker att jag var trevlig att handla hos. Jag var förvisso väldigt koncentrerad på kassan för att inte göra fel men jag gillade att få träffa folk!

Lördagen susade förbi i full kraft och söndagen blev lugnare men lika kul. De flesta kunder var glada och många pratade lite extra med en. Blev glad när jag fick hjälpa en kund med att köpa mössa, hon var påväg att välja en som hon såg tantig ut i men så visade jag henne en av mina favoriter och hon var skitsnygg i den. Det slutade med att hon köpte min favorit. Happy :) Fick även hjälpa en utländsk kund som pratade engelska, jättekul! Var längesen jag fick öva på den. Jo jag går engelska i skolan men där är det annorlunda.

Jag börjar tröttna rejält på mitt boende här. Det är en supermysig lägenhet, jag har inget att klaga på där. Men ljudet från hyresvärden är hemskt. Igår fick jag tips om en nybyggd stuga, lika stort som jag har det idag. Enda kruxet är att det ligger en bit härifrån, dvs jag måste köra varje dag. Jag tycker det är otroligt skönt att låta bilen stå men i stugan får jag bo tills jag blir gammal om jag vill och det är åretrunt. Jag ska be att få komma och titta på stugan och se hur det är. Hyresvärden är en person jag träffat väldigt lite men jag har bara hört gott om honom och mitt intryck är bara positivt. Så kanske blir det till att flytta snart, då är det klart :)

Idag ska min kamera få följa med till skolan. Bildläraren ville att jag skulle ta med den, så då får den hänga med. Ska bli kul å se vad jag får hitta på idag!

Ha en fantastiskt fin tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar