söndag 15 februari 2015

Saknar vår vackra vita värld

Snön är borta och det märks. Det är något jag saknar när jag är här, jag älskar snö och här kommer det inte så mycket. Pratade med en norska igår och hon sa att det kommer sällan mycket snö på västkusten. Otroligt trist. Back home kom snön och även om den inte var kvar så länge så blev det någon vecka iaf, ibland månader. Men jag får väl hålla till godo med de få dagar jag får här :) Det finns så mycket annat.

Nu är det snart dags att lämna min lilla fiskeby för att åka till hemtrakterna och hälsa på. Det känns både bra och dåligt. Har varken ork eller lust att sitta i en bil flera timmar men ändå ser jag fram emot att få krama om mamma och träffa vännerna. Det är det jag saknar mest när jag är här - vännerna. Men sakta bygger jag upp ett kontaktnät, det kommer ta ett tag men det kommer.

Idag ska jag jobba igen, sista dagen innan sportlovet tar fart på riktigt. Det är kul med helgerna på shoppingcentret för det är alltid något som händer. Det kommer små gubbar från tecknade filmer eller som igår när Peter och Helene från Bonde söker fru var på besök. Kul!

Jag önskar Dig en underbar söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar