Än så länge har Grebbestad bjudit på fint väder, det är några få regndagar som skuttat förbi men det gör mig ingenting. Jag har haft äran att få uppleva havet här också, har tidigare varit ute utanför Varberg på en turistbåt men nu har jag dels fått fiska makrill från mindre båt och även åkt med kända båten Donalda. Vid båda tillfällena såg vi säl, vilket är himla kul för någon som älskar djurlivet :)
Det känns som jag bott här i all evighet, på nåt sätt så känns det som om jag kommit hem. Jag vet att det bara gått 1½ vecka och det kommer säkert komma perioder när jag ringer och gråter i telefon till mina närmsta vänner och undrar vad jag håller på med, men nu känns det bara bra.
Skolan är väl det som känns mest ovant, det är som att börja om igen.. Fast här är folket annorlunda. Visst har vi dom snygga, dom tuffa, nördarna och dom blyga å allt vad som finns. Men alla är liksom så härliga och det känns som att är du bara öppen och glad så är det inga problem. I grundskolan så spelade det ingen roll, mobbade någon så mobbade den oavsett om du var en härlig person. Här är ändå dom flesta öppna för nya vänskaper och jag har träffat ett gäng underbara människor!
Ibland kan jag sakna att ha ett jobb att gå till men har en kompis som jobbar extra på Sportshopen, hoppas att hon kan få in mig där med så jag har nånstans att gå när jag inte pluggar. Jag har ju en å annan håltimme ;) Som nu tex, tänkte gå till skolan så jag kommer till infofikat kl. 9.50 annars börjar jag 10.20 idag med Tema - Naturkunskap.
Igår var vi ute hela skolan med Donalda och skärgården här är magisk. Vi åkte ut till en ö, som jag tyvärr inte minns namnet på. Dålig elev som inte lyssnar :) Men där började det regna så vi gick en sväng och sen åkte vi hem. Var väl ute 5 timmar tror jag. Kul att träffa nya människor från andra klasser i skolan.
Men nu måste jag göra mig iordning för dagen. Efter skolan blir det en liten roadtrip till Uddevalla och IKEA! Wohooo!
With love!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar