Känslan som infinner sig i kroppen när jag tänker på att jag bor i min favvoby är obeskrivlig. Jag har drömt om att flytta hit och nu bor jag här. Förvisso jobbar jag inte men jag studerar och studentlivet känns som en välförtjänt paus i mitt liv. Har jobbat 8-17 så länge jag kan minnas och att nu få spendera dagarna dels några timmar i skolan men sen ute i naturen och på vackra västkusten känns som en välsignelse.
Jag har inte hunnit vara ute och fota än men det kommer. Det här är början av tredje hela dagen jag är här så tid kommer att finnas.
Grebbestad är tomt på folk, näe, tomt på turister men istället kommer ortsborna fram och självklart studenterna. Jag gillar att det är tomt, man kan njuta i lugn och ro då. Men samtidigt så är det trevligt att träffa folket för än så länge så slår dom Stockholmarna i trevlighet med hästlängder.
I helgen är det ostronets dag och alla ska äta ostron och dricka champange, näe inte alla.. Ostron lever! Fy sjutton, kommer nog inte äta ett ostron till så länge jag lever ;)
Lite update, men det kommer mer. Jag ska ta å göra mig klar att gå iväg till skolan men jag ska inte åka härifrån efter en vecka denna gång, jag ska stanna lääänge. Så jag hinner skriva mycket och lägga upp fler bilder framöver. Underbart!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar