måndag 26 januari 2015

Vädrets hetsiga humör

Så var det måndag igen och en ny härlig vecka har gått mot sin början. Helgen kom och gick i rasande takt men för det betyder det inte att den har passerat omärkt. Fredagen var härlig på alla sätt, kvällen spenderade jag framför en härligt spännande serie. I lördags kom snön och det var otroligt vackert, i början trodde jag att det bara var blötsnö men det kom några minusgrader och jag ryser när jag tänker på hur vacker snön gör vår värld.

Lördagen på Tanum Shoppingcenter var bra, det var lugnt på förmiddagen och på eftermiddagen men vid lunch, eller egentligen strax efter hade folk vågat sig ut på de vita vägarna för att göra oss ett besök. Vi var samma härliga gäng som jobbade och det är härligt när dagen går förbi och lämnar ett leende på läpparna när du åker därifrån.

Lördagkvällen blev soffläge då jag gissar att jag åkt på en bihåleinflammation. Tidigt i säng och trots mycket folk som var ute så somnade jag gott och sov hela natten. Vaknade lagom utsövd på söndag morgon och log när jag tittade ut på vårt vackra vita vinterlandskap. Jag hade fått sällskap denna morgon och ja, det är många som kallar dom både det ena och det andra men.. Jag gillar dom! :) Och när dom bara sitter där, tysta och tittar, ja då är dom faktiskt väldigt söta.

Det kan inte alltid vara en dans på rosor och söndagen var bevis på detta. Det började egentligen redan hemma, jag tappade saker, var bara allmänt klumpig och kände att det var en sån dag bara. Och javisst, kom till jobbet och det tog inte så lång tid innan det strula till det. Men jag och min wingwoman tog det med ett leende och med så underbara kunder så kan man inte göra annat.

Sov som en stock i natt och vaknade strax innan byggarna började hamra, bända och såga på nedervåningen. Jag suckade lite och vände mig om, det känns som jag är van vid byggstök vid det här laget. När jag väl tog mig upp och tittade ut så undrade jag vad som hade hänt. All den vackra vita snön är borta och istället faller tunga regndroppar mot marken. Jag hade önskat att snön hade kunnat få stanna kvar några dagar men ibland blir det inte som man vill.

Efter hängning av tvätt, diskning och lite lunch så bär det iväg till skolan för två lektioner. Den här veckan är helt öppen för förslag, förutom på fredag. Då får jag besök från Stockholm igen! Mina underbara älskade vänner som åker ända hit för att träffa mig. Behöver jag säga att dom är fantastiska?

Ha en underbar dag gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar