Tänkte jag skulle dela med mig av min lördag och hur livet här kan vara :)
På något sätt är jag inte i lika stort behov av helger längre, det kanske låter konstigt, men vardagarna är underbara så det är inte samma längtan som när jag jobbade. Men jag försöker att tillåta mig att ligga kvar lite längre i sängen än vanligt. Så strax innan 9 pep mobilen till och jag fick sms från en klasskompis. "God morgon. Vad sägs om frukost på Sjögrens?" Ett himla trevligt initiativ och självklart hängde jag på. En halvtimma senare möttes vi utanför Sjögrens i Backen och även om jag varit där så många gånger förr så myser jag lika mycket varje gång. För min kompis så var det första gången men jag tror han gillade det.
Jag har nog sagt det förr men personalen är verkligen super och jag har ju fått en favorit (om man nu kan säga så) och hon stog i kassan dagen till ära :)
Det blev både yoghurt med flingor, macka med gott pålägg och självklart det bästa - en våffla!
Efter frukosten tog vi en promenad längs bryggan och gick förbi Donalda. Jag har aldrig ätit hos dem men det ser otroligt mysigt ut och när man ser deras skylt på bryggan så känns det så givet att jag MÅSTE besöka dom en kväll. Får se om någon vill hänga på till "Gött sent" med mig någon kväll! Och självklart kommer jag berätta här hur besöket var.
Att se Grebbestad gå från sommarfullt till vintertomt är faktiskt himla ballt. Jag älskar att gå längs de tomma bryggorna, spana lite på de få båtar som ligger inne och se de tomma bojarna. De flesta förstår nog inte nedan bild, men för mig, familjen och några få vänner så finns det så otroligt mycket att läsa in i den.
Vi fortsatte dagen genom att ta en tur och titta på nybyggda hus i Grönemad för att sen åka hem till var å en. Vid 14 mötte jag upp en annan klasskompis i skolan och vi pluggade lite innan han for till gymmet. Då dök min frukostkompis upp och vi pluggade lite till.
Efter ett snabbt besök på Happy Price, som jag tycker alla ska besöka iaf en gång, så åkte jag hem för att äta lite middag. Och man kan ju tro att kvällen skulle sluta här, men icke då. Jag var bjuden till ett av elevhusen på skolan, de var några som skulle äta middag tillsammans. Jag fick en god kopp te och kvällen avslutades i soffan framför Dark Shadows av Tim Burton. Regnet slog mot fönstret när vi satt där inne och mös i värmen. Ett otroligt bra slut på en väldigt bra lördag.
Snart ska jag bege mig till Sportshopen och ikväll blir det en tur till Strömstad. Sen är det bara hem och packa för nästa vecka blir det ett besök i Göteborg! Spännande och framförallt ska det bli häftigt att besöka operan och se Kristina från Duvemåla!
Ha en underbar söndag!



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar