Enda sen jag fick veta om att vi skulle få chansen att se Kristina från Duvemåla så har jag längtat, jag är lite småförtjust i just musikaler och jag växte upp med Peter Jöback och Helen Sjöholms röster i låtarna från just denna musikal. Det kanske inte var det bästa, för hur många kan mäta sig med deras röster? Men jag tycker att Robert Noack gjorde ett grymt bra jobb och Maria Ylipää var oxå fantastisk, synd bara på dialekten som gjorde det svårt att höra vad hon sjöng ibland.
De två mest kända låtarna som fick mig att rysa från topp till då var självklart "Guldet blev till sand" och "Du måste finnas", dessa två har fastnat i huvudet och jag lyssnar på dem om och om igen :)
Men allt som allt så var det helt fantastiskt att se och höra. Jag är djupt imponerad och oerhört glad att vi fick chansen att komma och titta. Att helt plötsligt se Benny Andersson sitta i publiken bara några platser bort ifrån mig var magiskt! Två av tre upphovsmän var på plats, den enda som saknades var Björn Ulvaeus.
En otroligt bra dag med fantastiskt innehåll. Efter musikalen spenderade vi lite tid i ett stort köpcenter nära Göteborgsoperan som bjöd på god mat och mycket folk ;) Och sen musik och lite sömn i bussen påväg hem till Grebbestad igen.
Tack för en fantastisk dag!
![]() |
| Robert Noack som Karl Oskar Bild lånad från Göteborgsoperan |

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar