onsdag 15 oktober 2014

Meet Grönemad!

Onsdag morgon och regnet har tagit över Grebbestad. För mig gör det inte så mycket, det är vackert även om det regnar. Jag tror jag skrivit det förut men tåls att upprepas, för mig så skiner solen alltid i Grebbestad ;) Så även denna dag även om de kalla små dropparna faller från ett ljusgrått molntäcke.

Idag tänkte jag bege mig till Nordens Ark. Vet att det finns en ca 3km lång promenadslinga så jag vet inte riktigt hur jag ska klä mig.. Ta med stövlar kanske och hoppas på att mina fötter inte vill ha ihjäl mig efter det :) Jag borde kanske ha införskaffat en regnjacka men har inte det än, kan bli en tur till Sportshopen innan.

Mitt mål hos Nordens Ark är att lära mig mer om Lövgrodan och sen är jag nyfiken på deras arbete om att bevara olika naturtyper. Ska bli ett intressant besök. Självklart åker kameran med men med taken på vädret så blir det kanske inte så mycket bilder. Vi får se.

Men iaf, om man tycker regniga dagar som denna är lite jobbiga så kan man alltid titta tillbaka på bilder från andra dagar då solen sken och gav oss magiska minnen.

Ta hand om er!
Grönemad 141006

Grönemad 141010

Grönemad 141013

Grönemad 141013

Grönemad 141013

Grönemad 141013

Grönemad 141013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar