lördag 8 februari 2014

Var är solen?

Sitter hemma i köket och tittar ut över ett grått landskap.. Det regnar lite och snön som låg på marken för några dagar sen syns bara fläckvis och mest i rabatter eller på gräsmattorna. Himla trist. När fick vi en skymt av solen senast?

Veckan har varit okej, det bästa var att få göra kunskapstestet på onsdagen annars har det lunkat på i sin gilla takt. Jag har varit själv två dagar men av någon anledning har det varit lugnt så jag har kunnat ge bra service till kunderna fast jag varit själv, det är ovanligt. Jag gör alltid mitt bästa men ibland räcker inte tiden till och då blir det inte i den omfattningen man vill eller är van vid. Jobbar man två personer på fyra tjänster så blir det tufft mest hela tiden.

Imorgon tänkte jag åka och titta på tomten jag är intresserad av. Men som vanligt så börjar jag fundera, vill jag verkligen flytta dit? Vad ska jag göra där? Men å andra sidan, vad gör jag här? Just nu känns det som att jag bara har en vän i mitt liv, bortsett från bästa vännen men hon bor så långt härifrån men vi hörs nästan varje dag antingen via mail eller sms. Men det är en och samma som alltid finns där, som hör av sig, som bryr sig.. Känns som alla bara försvinner. Men det är väl så, vi börjar bli vuxna och då ska man ha man, barn och hus. Då har man inte tid med vänner längre.

Idag ska jag iaf åka till Bromma Blocks med en granne. Det ska bli kul, vi har hängt lite till och från. Hon har ett jobb med väldigt annorlunda tider än ett 8-17 jobb så vi passar på att ta en promenad när vi båda är hemma. Men idag blir det förhoppningsvis lite shopping. Kul! 

Ha en underbar lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar