onsdag 5 februari 2014

Kunskapstest hos...

Så idag var det dags. Efter jobbet åkte jag till mitt möte hos företaget. Jag träffade samma person jag träffat för två veckor sedan och han hejade glatt, sen kom han och pratade med mig ett tag innan chefen kom och hämtade mig. Vi snackade lite och sen gick vi in på ett kontor där kunskapstestet började. Jag visste innan att det skulle bli tufft, jag har ingen utbildning utan skulle gå på det jag lärt mig via vänner. Men jag räknade med att kanske få 20% rätt.

Testet gick över förväntat. Det var 52 frågor och 58p var högsta pott. Första frågan svarade jag på men chefen ändrade svaret så att det skulle bli rätt, när han tryckte på rättaknappen så visade det sig att jag hade rätt och han fel hehe Många svåra frågor varav en riktig kuggfråga. Flera kunde jag rakt av, vissa använde jag uteslutsmetoden på och vissa gissade jag hej vilt på. När jag var klar och vi rättade provet så blev jag ändå glatt överraskad.

Jag hade då 30 rätt, 32 rätt med den frågan som chefen svara fel på och kuggfrågan, då jag hade behövt läsa företagets anställningsvillkor för att kunna svara.
32 rätt av 52(58)
30 rätt gav mig en procent på 51.7 så jag hamnade över 50%!! =D
För att bli godkänd hade jag behövt 75%

Nu har jag satt bollen i rullning och min bror har frågat en kollega efter en bok som jag kan läsa i. Sen ska jag följa med och plugga på riktigt oxå. Ser fram emot det. För jag ska tillbaka och jag ska komma över 75% p provet!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar