Som tidigare framgått så är det rätt tumult på mitt jobb just nu och det äter upp mig innefrån. Idag gjorde jag det dumma och loggade in på min mail. Där i ett mail stog att en person fått fast anställning och det kom som ett knytnävsslag i magen. Dom har precis avskedat två personer på den avdelningen, för att anställa henne? Men det är inte allt...
Innan jag blev sjukskriven började en tjej som jag avskydde så fort jag såg henne. Det var inte hennes fel mer att jag mådde dåligt och att ledningen betett sig som idioter. När jag sen kom tillbaka från sjukskrivningen så var det den här tjejen som hjälpte mig. Det fanns INGEN från företaget som fanns där för mig utan jag blev inkastad som en vante i en tvättmaskin.
Den här tjejen betyder massor för mig idag och utan henne hade jag aldrig klarat detta. Nu är det så att hon har jobbat som inhyrd men blivit lovad anställning sen oktober förra året, för några dagar sedan sa hon upp sig från sin uthyrningsfirma och slutar hos oss om några veckor. Jag är så ARG på ledningen så det finns inte ord att beskriva. Det känns som att dom skiter fullständigt i om företaget tar sig framåt eller inte.
Jag försöker att inte tänka på att min kollega ska sluta, då kommer tårarna. Enda anledningen till att jag går upp och åker till jobbet på morgonen är för att hon är där. Vi skrattar, vi gråter, vi skriker och svär. Och vi överlever tillsammans.
Vad kommer att hända sen?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar