Det var både regn och snö som föll från himlen när jag gick över tomten på landet. Vi tittade till husen och förråden innan vi bestämde oss för att åka därifrån. Vädret var verkligen inte på vår sida. Men var rätt mysigt ändå.
Den 16:e februari satt jag hemma framför datorn och funderade. Med mig hade jag några glas vin och sen gjorde jag det, jag ansökte till det där som är så långt utanför min box så det finns inte. Jag svarade på frågorna, bifogade några bilder och sen skickade jag det. Det tog flera timmar innan jag vågade trycka på skickaknappen, det här är verkligen inget som personifierar mig men jag gjorde det. Vad har jag att förlora? Att hela sverige vet vem jag är ett tag, för att sen bli utbytt av någon annan idiot som gör samma sak? ;)
Igår ringde min mobil. Jag hade haft en sjukt jobbig dag men samtalet ändrade allt! Jag fick direkt en känsla att det inte var ett vanligt säljsamtal och jag hade rätt. Vi bokade in en telefonintervju på måndag och efter det får vi se vad som händer. Jag är SJUKT nervös måste jag erkänna!
Efter flera veckor med regn och massa moln så har solen bestämt sig för att titta fram och det är underbart! Jag försöker att få tid att njuta men när man spenderar flera timmar på jobbet så är det inte det lättaste. Men visst är det underbar =)
Igår blev jag bjuden på middag hemma hos vännen. Otroligt god mat i sällskap med vännen och hennes familj. Det är skönt att vara där för du behöver inte ha någon fasad eller låtsas utan du kan vara dig själv och det är okej. Skönt tycker jag.
När jag var där ringde en annan vän och berättade att hon hade blivit medbjuden på ölbowling och frågade om jag ville följa med. Så himla kul. Jag är inte sån som springer inne i stan, gillar det inte särskilt mycket.. Kanske för att jag är för lat eller lider av social fobi när det kommer till att åka kommunalt eller för att jag inte har någon speciell dragningskraft till vår huvudstad. Men iaf, det lät jäkligt skoj och jag sa att jag gärna hänger med. Jag vill ha förändring och då får man ta de tillfällen man får, eller hur ;)
Snart bär det iväg till Täby Centrum med min härliga rockabillybror. Ja vi är inte biologiska syskon men det känns som vi är syskon på nåt sätt, kul kul!
Ta hand om er där ute!


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar