Jag är för mesta den som vaknar först och imorse smög jag upp och tog på mig mina nya träningsbyxor och gav mig ut på en liten morgonpromenad. En bit ifrån vårt hus finns det parhus, på en av baksidorna där så har det suttit tre personer sent på kvällarna nästan hela veckan, dom satt även ute imorse när jag gick förbi.
När jag kommer ner på parkeringen så slog vinden emot mitt ansikte och till en början rös jag till, kändes lite kallt, varpå jag drog upp dragkedjan i jackan. Jag mötte killen med "sopbilen", det är han som tömmer soporna längsmed kajen. Han nickade mot mig och jag nickade tillbaka. Mötte några som hälsade, unga som gamla. De flesta hälsar, men så kommer dom där 'turisterna' som inte ens tittar på en, lite trist.
Jag gick ut till udden, stannade till lite och njöt av utsikten. Vinden var otroligt kraftig och jag kände hur jag behövde stå emot lite. Jag vände och gick tillbaka. Tänk att det kan vara så härligt att bara ta en lugn morgonpromenad ibland. Jag styrde in mot Sjögrens i backen och log när jag gick in, självklart satt dom där - gubbarna vid VIP-bordet ;)
I brödkorgarna fanns lite olika frallor men jag såg direkt vilket jag ville ha, i mittenkorgen fanns nämligen valnötsbröd. Mums! Passade på att beställa en stor latte till mig själv oxå, det var gottigottgott. Gick hem, väckte mor min och sen åt vi lite frukost.
Vi har det verkligen prima ballerina här nere. Idag fick jag förfrågan om hur vi just har det eftersom jag inte uppdaterat social media något. Men ibland är just social media överflödigt, varför ska man ha det när man lever livet? Om någon undrar hur jag mår så kan dom slå en signal faktiskt ;) Jag trivs och mår så himla bra här! Men det har ni nog redan förstått.
Ta hand om er och simma lugnt!
![]() |
| Bästa fisksoppan hos bästa restaurangen Grebys |
![]() |
| Foto taget vid udden imorse |
![]() |
| Bästa Sjögrens i Backen |



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar