lördag 16 augusti 2014

Grebbestad när det är som bäst!

Och så kom fredagen och bryggan väcktes till liv. Båtar kom in, mestadels från Norge tror jag. Folk väcktes från veckans sömn och bjöd upp till dans.

Vår dag var helt fantastisk. Vi åkte till Tjurpannan och solade, där blåser det nästan alltid så det var en perfekt blandning. På väg hem därifrån tog vi ett stop på systembolaget och sen hos Fiskarn. Senaste affären gjorde vi som alltid, ett gäng räkor, baguette och aioli. Vi satt på vår lilla altan och njöt av räkfrossa med en iskall Grebbestad. När räkorna tog slut fick vi en skål av hyresvärden oxå, den försvann lika fort. Mumsimums!

Efter ett tag gick vi ner mot bryggan och självklart blev det ett besök hos Grebys, vi var båda sugna på deras fisk- och skaldjurssoppa vilket är vår absoluta favoriträtt här. Det var fantasiskt gott och solen värmde oss ordentligt. När klockan började närma sig 21 gick vi till Macri där Johan Sahlberg uppträdde. Jag har sett honom förut och vet att jag gillar honom men när vi klev in på restaurangen så var det nästan tomt. Men så kan det vara, vet att det kommer folk senare under kvällen. Och så blev det även igår, det kom in ett gäng 18-åringar som styrde upp så det blev lite tjo och tjim.

Strax innan 23 lämnade vi Macri för att gå vidare till Röde Orm. Jag hade lyckats övertala mamma om att gå och lyssna när Värmlandspojkarna spelade och hon tyckte det lät som en bra idé. Jag blev uppbjuden att dansa mer än en gång och det var himla trevligt. Bra musik, bra underhållning och kvällen blev helt fantastisk. 

Grebbestad har allt, oavsett om du vill ut och härja eller gömma dig på en mysig strand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar