Idag har det gått en vecka sen vi kom, en vecka.. Det innebär att vi bara har några dagar kvar, vilket känns hemskt! Jag har ingen som helst lust att åka hem, vill stanna här! Jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att dom hör av sig om jobbet, så jag kan förbereda min flytt hit! :)
Igår gjorde vi en favorit i repris, vi åt middag på Grebys. Mamma vågar inte ändra ett vinnande koncept så hon åt fisk- och skaldjurssoppan igen. Jag testade räkmackan, den har 160g handskalade räkor som ligger på en god kavring. Till får du en enkel men fräsch sallad. Har hört att många undrar om dom blir mätta på den, tro mig - det blir man!
Restaurangen hade två större sällskap och många små och de två tjejerna som jobbade fick kämpa som baea den. Men jag ger dom en guldstjärna var, för dom gjorde ett riktigt bra jobb!
När vi skulle hem öste regnet ner men det stoppade mig inte från att fota favvobåten som tömde sin fångst, fick ett leende från ena fiskegubben, gissar att han tyckte jag va lite knäpp som stannade i regnet för att fota ;)
Idag hade jag tänkt åka till Tjurpannan och solat, dock är vädret inte så soligt.. Blir kanske att inhandla årets vinterjacka!
Ta hand om er!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar