tisdag 12 augusti 2014

Det här ÄR livet!

Det är många som inte förstår tjusningen av att bo i ett litet samhälle, det finns dom som inte förstår tjusningen av att vara i Grebbestad. När jag berättar för folk att jag vill flytta hit så frågar dom direkt om jag inte gillar det för att jag har semester eller så undrar dom om jag kommer trivas på vintern när alla sommargäster lämnat. 

Jag har egentligen inget helt ärligt svar på det eftersom jag inte bott här än men om jag verkligen, verkligen ville vara här när det är mycket folk, när allt är öppet och bryggorna är fulla med båtar och trubbadurer spelar varje kväll så skulle jag inte välja att åka ner på lågsäsong. Jag trivs när det är mycket folk, absolut, men jag trivs när det är lite folk. När dom som bor här kommer upp på ytan igen och inte försvinner bakom alla turister och sommargäster. När du går in i en butik och den som jobbar där ser dig och inte en i mängden, för så blir det ofta när det vimlar av folk. Bra service betyder inte alltid personlig service, om du förstår hur jag menar.

Jag vet inte hur Grebbestad är under vintern, det kanske är tomt och dötrist. Kallt och blåsigt. Eller så är det mysigt, vackert och blåsigt. För blåsigt är det :) Men jag vet inte hur det är, men jag vill ta reda på det.

När jag är här nere så funderar jag mycket på hur det skulle vara att vakna upp på morgonen och ta bilen till jobbet i Tanum. Det tar ca 10 min till nya shopping centret och det kommer bli stort och fint. Jag har hört en del skeptiska tankar om det, men jag tror det kommer bli toppen. Och dessutom ligger det precis vid motorvägen, bara att köra in och sen köra ut på motorvägen igen. Perfekt! Men jag vet fortfarande inte vilka affärer som kommer att öppna, några få vet jag om, men jag hade hoppats på att en skylt skulle finnas uppe så jag hade lättare att gå in och se om dom söker folk. Men tji fick jag. Får fortsätta besöka hemsidor och se när det dyker upp något.

Nu ska jag ta och väcka mitt resesällskap så att vi kan äta frukost och se vad dagen har att ge.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar