tisdag 18 november 2014

En mörk kvällspromenad

Det är sällan jag går ut och går på kvällarna och efter söndagens attack på en tjej i Tanumshede så känns det än mindre lockande. Men ikväll begav jag mig ut och tog turen ner mot bryggan. Döm om min förvåning när jag fick se att bryggan har pyntats med julgranar och massa ljus!


När jag gick där längsmed bryggan hör jag ett välkänt ljud utifrån havet och tittar ut, ja där kommer en av fiskebåtarna. Den lägger till vid kajen och när jag går förbi dörrarna till huset vid kajen så är gubbarna i full gång att ta hand om dagens fångst. Mys på hög nivå!


Det var duggregn och alldeles mörkt ute men promenaden längsmed Grebbestads brygga var otroligt givande. Jag fortsatte förbi Ica och Konsum för att runda Grebbestads Folkhögskola och vandra hemåt igen. Myspys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar