Flera år efter jag tog mitt körkort så kunde jag fyllas av ett glädjerus när jag satt i bilen, jag tjöt av glädje och sa högt till mig själv att jag faktiskt fick köra bil. Lite av den känslan kan jag få nu, fast jag tänker att jag BOR faktiskt i Grebbestad. Jag vet att det inte är helt på riktigt än, har fortfarande lägenhet och jobb i Stockholm, men jag känner att jag är på god väg.
Vad är då ett måste för att flytta hit på riktigt? Jo ett jobb helt klart och jag kan meddela att *tadaaa* jag har numer ett extrajobb som kan bli heltid vid skolans slut. Det är bara att hålla tummar å tår. Lägenhet är den svåra delen. De lägenheter som finns till uthyrning har en hyresperiod från Sept-Maj och sen stiger hyran och lägenheten blir vecko-/sommarboende. Det är ett bra hyressätt helt klart, då Grebbestads befolkning går från ca 1400 fastboende personer på vintern till det tiodubbla under sommaren. Men för oss som vill bo året runt är det inte lika lätt då det även är lång kö till hyreslägenheter. Men tji den som ger sig :)
Förra helgen blev det lite mys i byn tillsammans med en vän. Vi besökte flera av restaurangerna och för första gången besökte jag Donalda. Tidigare har skolan varit ute och åkt med båten, men jag hade ingen aning om hur fint det var under däck. Det var en fröjd att få avnjuta en öl och prata med Torsten, ägare av Donalda, som är uppvuxen i Grebbestad. Tänk vad han har upplevt. Tyvärr var Lisbeth, kock och Torstens fru, inte på plats vid tillfället så middag fick bli på annat håll. Men jag kommer att gå tillbaka helt klart.
![]() |
| Gäller att inte ha kortkort ;) |
Nu ska jag ta på mig varma kläder och ta en promenad och ladda för kvällens party. Grebbestads folkhögskola har hyrt Grebys för en lite försenad Halloweenfest och självklart kommer jag att vara där.
Önskar alla en underbar lördag!










Inga kommentarer:
Skicka en kommentar