Undrar hur lång tid det kommer ta innan man vänjer sig vid att skriva 2015. Fast av någon anledning känns just detta årtal väldigt invant redan, varför vet jag inte. Men kanske får jag reda på det längre fram?
Bostadsmarknaden i och omkring Grebbestad är stenhård. De flesta vill dessutom till samma områden vilket innebär att vill du ha något får du slänga dig raklång och försöka bli nr 1 på just den lägenheten. Jag har haft utkik sen jag flyttade hit egentligen och då självklart efter en åretruntlägenhet. Dels är jag med i en grupp på facebook som är väldigt bra men här i krokarna kommer det ut en liten söt tidning som jag alltid kallar fel, jag kallar det alltid Klöverbladet men det heter Björklövet. Där i har jag hittat flera lägenheter som jag har ringt på och så även den jag sitter i just nu.
Huset jag bor i är från mitten av 1800-talet och jag har spenderat mycket tid de senaste åren i just detta hus, därför känns det helt fantastiskt att jag lyckats få hyra en lägenhet i samma hus. Jag ringde så fort jag såg annonsen och några resor senare så sitter jag här.
Jag flyttade in den 1 jan 2015, så kort å gott - Nytt år, Ny lägenhet!
När jag först var och tittade på lägenheten så var jag orolig, hade fått höra att den var i renoveringsbehov men när jag klev innanför dörren tog mitt hjärta ett litet skutt. Jag kom in i en liten hall där jag stog och kikade in i köket en stund innan jag tog av mig stövlarna. Du som har letat lägenhet tidigare vet när man får DEN känslan, när man vet att här ska jag bo. Exakt den känslan fick jag. Lägenheten var supermysig. Det jag mest reagerade på var att den kanske var lite vilsen, inte någon som bott in sig så det saknades något. Jag behövde inte fundera, det enda problemet var hyran. Som student har man inte så mycket pengar, men i det här fallet är jag redo att leva på vatten och bröd, bara jag får bo här. Har erbjudit en person att bo inneboende, men efter bara några dagar i lägenheten så känner jag mer och mer att jag vill ha det för mig själv haha så det kan bli.
Det är högt i tak, köket påminner om farmors kök när jag var liten och jag har havsutsikt. Att lägenheten ligger ovanpå mitt absoluta favoritcafé gör att jag vaknar av sorl från deras gäster på morgonen. Känns underbart. Jag har inte ens bott här en vecka och det känns redan som hemma och jag hoppas med hela mitt hjärta att det här kan få vara min bostad iaf ett år framåt i tiden. Just nu är det lite kallt i lägenheten så det är sockor och filt som gäller men jag gissar att jag kommer få ordning på det så fort elementen är fixade. Om inte annat så går vi ju mot varmare tider ;)
Ha en fantastisk måndag allihopa!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar