December månad har varit händelserik och jag har inte riktigt hunnit med att blogga som jag velat. Det har även varit internetlöst en tredjedel och min prioritering kanske har varit annat. Men det ser jag som något positivt, tyvärr kanske inte för er läsare men nu är jag igång igen och jag har en känsla av att min skrivarlust kommer att öka det här året.
December 2014 var fantastisk och jag minns månaden med en blandning av kaos, kärlek, vänner, hektisk och flytt. Vädret gick upp och ner, åska ena dagen för att nästa få träffa av solens strålar. Det har varit kallt och varmt och ingen dag har varit den andra lik.
Skolan var tuff, jag hade en otrolig dipp och grät rätt mycket. Men jag återhämtade mig tack vare helt fantastiska vänner och lärare. Och när skolan väl tog slut innan jullovet så kändes det bra och avslutningen gav mig nya vänner återigen. Tänk att man kan gå flera månader i en skola med ca 100 pers och inte veta vilka fantastiska människor som går där. Galet :)
 |
| Is inne i hamnen |
Jag beslutade även att inte åka hem till Stockholm över jul och nyår. Ett beslut taget pga ekonomin men även av hjärtat. Och så här i efterhand är jag otroligt glad att jag stannade. På julafton var jag bjuden hem till en klasskompis och vän, men hon smsade på julaftonsmorgon och berätta att dom låg sjuka. Jag tänkte först att det nog inte spelar någon roll, jag trivs bra själv.. Men hjärtat svek och jag kände hur ledsen jag blev. Men när en dörr stängs öppnas en annan och det gjorde det.
 |
| Donalda |
Jag hade fått en hint om några i skolan som skulle ses på julafton så jag skickade iväg ett sms och fick tillbaka att jag var välkommen att fira denna dag med dem. Glad och nervös började jag planera dagen. Vid tillfället bodde jag i en fin lägenhet och agerade kattvakt åt två underbara systrar på två år. Som jag för övrigt saknar massor!
 |
| En kall decemberkväll på bryggan |
Jag var otroligt nervös när jag senare under dagen gick mot det stora vita huset där jag skulle fira jul med tre, egentligen, helt okända människor. Jag klev in genom dörren och möttes av värme och kärlek. Julafton blev en afton att minnas i många år framåt. Pumpasoppa, Spank the Monkey och självklart Kalles jul! Jag är så otroligt tacksam att jag fick fira jul med dessa underbara människor!
 |
| Tände ljus till pappa på kyrkogården på julafton |
Mellandagarna kom och gick. Jag spenderade dessa med mina nya vänner och även ute på jobb. Två dagar i Tanum Shoppingcenter, vilket jag tycker är ett otroligt fint centrum. Jag trivs där och med mina kollegor. Det är högt tempo men ändå alltid glada miner.
Två dagar spenderade jag i Nordby shoppingcenter och det var trevligt att få se det med. Mycket norrmän så min norska förståelse fick en lektion. Liten butik, stort centrum och lång resväg. Trevliga kollegor. Det var kul att se men inget jag längtar tillbaka till.
 |
| BJK-udden på julaftonsmorgon |
Så kom nyårsafton. Denna skulle spenderas med samma människor som på julafton men med några tilllägg. Det blev tillslut jag och fem grabbar. Och det blev så kul och bra som en nyårsafton bara kan vara. Kvällen gick i, enligt mig, kärlekens tecken och det gjorde även detta till en kväll att minnas tillbaka till.
Toast med räkchiliröra till förrätt, fisk och skaldjurssoppa till varmrätt och tiramisu till efterrätt. Det blev spel, bra musik, mycket skratt och självklart gick vi ut på bryggan vid tolvslaget och tittade till övergången till det nya året.
Att få avsluta 2014 i min underbara lilla fiskeby och få börja 2015 här, dessutom i en ny lägenhet i mitt favorithus, ja jag kan inte önska mer. Just nu, just i detta ögonblick är jag så otroligt fylld med kärlek, lycka och känner mig som världens lyckligaste. Jag önskar att mamma, brorsan och dom där hemma kunde få dela detta med mig. Önskar att mina vänner fick träffa mig idag, för den jag var när jag flyttade hit var en bitter, livstrött 35-åring.
Jag är så glad att ödet tog mig hit. Min resa har precis börjat, jag hoppas att du hänger med på fortsättningen!
Gott Nytt År och all lycka till Dig under 2015!
 |
| 1 jan 2015 |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar