God morgon och välkommen till en ny härlig dag. Har du tänkt på att kan man ibland kan känna av vilket väder det är ute utan att ens titta ut? Man vaknar och rummet känns lite extra kallt eller ja, det är något. En sån morgon hade jag. Att det slog lite mot rutan kanske gav mig en annan hint om att vädret utanför inte var så snällt.
Det började blåsa redan igår kväll. Jag och två klasskompisar var ute och gick och när vi kom till havet så blåste det kalla, nästan isande vindar. Vi gick hem till mig och satte oss en stund och prata lite skit och när dom gick så blåste det nog än mer. Nu när jag tittar ut är det inte bara blåst, det är blötsnö också. Jag kom på mig själv igårkväll att tänka; "Blåser det alltid här eller?" Haha vädret gör mig inte så mycket egentligen, men förkylningen jag fick för x antal veckor sen vill fortfarande inte ge sig och det känns i kropp å knopp.
Idag är det dags att jobba igen och förutom vädret så ska det bli kul. Ny schemaperiod nu men jag hoppas att jag jobbar med samma människor sen tidigare, de har ju blivit mina favoriter och vi går uppför lära-känna-trappan vilket känns gött. Det var lönefredag igår så jag hoppas att det smäller till och kommer massa besök. Hade jag varit ledig den här helgen så hade jag garanterat gett mig ut och shoppat lite ;)
Det här kommer bli en bra lördag, eller hur!?
Trevlig helg!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar