![]() |
| Längst ut på BJK-udden |
I fredags kom en kär vän på besök. Vi hade ont om tid och jag ville visa henne så mycket som möjligt, av vad som är min vardag. Vi besökte självklart Tanum Shoppingcenter, tog en sväng runt och jag visade mina favvobutiker. Om du inte varit där så är det helt klart värt ett besök och när du är där, lägg märke till dom underbaraste skyltdockor som jag sett iaf, inne på Terranova. Blir så glad när jag ser dem :)
![]() |
| Ibland är det gött att bara sitta på en bergshäll... |
Vi besökte även Grebbestad Folkhögskola, där jag visade runt vad jag är på dagarna. På kvällen åt vi middag på Hertigen och vi var väldigt nöjda, med både mat och service. Jag har varit där flera gånger och jag tycker det har varit bra varenda gång. Vi var mätta och nöjda när vi gick den lilla promenaden tillbaka till min lägenhet. Här satt vi och pratade ikapp oss om allt och inget. Mycket som har hänt i bådas liv sen vi sågs sist.
På lördagen bokade vi biljetter till filmen Micke & Veronica på vår egna lilla bio Nautic och för mig var det mitt andra besök. Det blev ett riktigt biobesök med popcorn och dricka. Vi sänkte meddelåldern den dagen på bion, ibland är det skönt att inte känna sig så gammal ;) Det var ett trevligt besök och filmen var helt okej för att vara svensk. David Hellenius är ju inte bara underbar han är ju snygg oxå ;)
Lördagkvällen gick åt till att försöka hitta en restaurang som hade plankstek och som framför allt var öppen. Det gick i stöpet. Vi kikade ner i Donalda, som självklart var fullbokad. Vi kikade in hos Hertigen, men det var någon fotbollskväll och då gjorde vi misstaget att åka in till Tanum... Där gick vi in på Pizzeria Cleopatra, det är något vi INTE kommer att göra igen. Det var ont om plats, dålig service och maten var inte okej någonstans. Otrolig besvikelse. Näe, för min del kommer jag nog fortsätta besöka Hertigen faktiskt.
![]() |
| Böstebar börjar bli riktigt fint, spännande fortsättning... |
Kanske det mest prisvärda och godaste under min väns besök var nog frukosten på Sjögrens i Backen. Vi hade inte så långt, så när vi vaknade hoppade vi i lite kläder och gick ner. Vet inte hur länge vi satt men vi körde en lång frukost för att få i sig så mycket mat som möjligt haha Det är så underbart gott och jag kan inte nog trycka på servicen! Utan den hade det varit vilket café som helst, eller ja, ett café med galet goda bakelser, bröd m.m. men servicen är verkligen viktig.
![]() |
| Frukostbuffé hos Sjögrens i Backen |
Det blev ett kort besök men jag tror att vi hann med en hel del och framför allt är jag SÅ otroligt glad att träffa min vän. Även om jag trivs här så saknar jag självklart mina älskade vänner och familj. Jag börjar känna mig hemma med allt i lägenheten och det syns att det är jag som bor här nu. Vill inte fixa för mycket, inte förrän jag vet hur framtiden ser ut. Men även om huset gungar i takt med stormen utanför fönstret så har det en själ som går tillbaka långt i tiden och det är nog därför jag trivs så otroligt bra.
![]() |
| Mysfrukost hemma hos mig! |
Nu är det dags att ta en titt på veckans uppgifter som ska göras. Ta hand om er där ute och ha en underbar dag!




.jpg)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar