onsdag 21 januari 2015

Ett tunt vitt täcke...

Igår kom det små vita flingor från himlen, det är så det ska snöa. De dalade sakta ner och det kändes nästan som att det var i en film, så perfekt föll dem. Även idag har det snöat lite och fortfarande lika lugnt. Snön har fått ligga kvar på bryggor och gångvägar och allt är otroligt vackert.

Havet har hållit sig lugnt och även solen har tittat fram idag. Jag har haft turen att inte behövt vara i skolan särskilt länge idag och tog mig ut för att ta en långpromenad. Att få njuta av naturen, omgivningen och snön. Jag tog mig upp på Stöberget och stog ett tag och bara tittade ut över Grebbestad. Det var i skymningen så gatljusen hade tänts och gav ett gult sken. Jag tycker att det är rätt rofyllt att stå där uppe och titta ner på byn, bara njuta av lugnet..

Har kommit in i en tänkarperiod igen. Gör jag rätt? Jag ska till Stockholm under sportlovet och har ett stort beslut att fatta, jag har väl i stort bestämt mig redan men jag måste slutföra det. Frågan ekar i mitt huvud - "Gör jag rätt?" Men alltid kommer jag fram till samma svar, klart jag gör rätt. Vad har jag att förlora? Jag har lämnat allt bakom mig för att flytta hit. Och sen jag flyttade hit har jag ändrat livsstil, jag har växt, jag har lärt mig att livet inte går ut på att överleva utan att leva.

Att våga ta dagen som den kommer, inte alltid veta vad komma skall är helt nytt för mig. Det är skitläskigt, men jag måste lära mig att det faktiskt inte är så farligt. På ett eller annat sätt så ordnar det sig, men det är ändå helt galet läskigt.

Efter min promenad idag köpte jag med mig en semla på Sjögrens och gick upp till mig och åt hetvägg. Så himla gott. Det får mig att tänka på pappa, vi åt alltid det när vi köpte hem semlor. Mums! Och ja, semlorna här slår allt jag ätit innan, dom är helt fantastiskt goda!

Nu ska jag ta och diska, efter det blir det att slänga sopor och sen blir det nog soffan och någon serie. Märkte att några element blivit kalla igen så jag har gått på luftningsrunda här. Söta röris som var här och fixade förra veckan lämnade en luftningsventil till mig så jag kan göra det själv. Perfekt, för nu är elementen varma å goa igen. Ska se om jag kan hitta något litet vardagsrumsbord på någon loppis som skulle passa här. Och det kan vara så att jag går emot mig själv lite, men det skulle faktiskt vara trevligt med en TV men jag har inte riktigt bestämt mig än. Men ett bord vore trevligt :)

Njut av kvällen nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar