tisdag 20 augusti 2013

Alltid lika jobbigt...

Så kom dagen som jag aldrig ser fram emot, dagen då jag måste fara tillbaka till Stockholm. Jag vaknade i tid och åt självklart frukost på Sjögrens. Njöt lite extra där jag satt i mitt favorithörn och dagen till ära tyckte jag mig nog få lite extra bra service :)

När jag gick därifrån och kom ner mot kajen så stannade jag upp för ett tag och tog ett djupt andetag, lät tiden stå still för en liten stund. Hade jag, där och då, kunnat stoppa tiden så hade jag gjort det. Solen värmde mig trots havsbrisen, vattnet kluckade mot båtarna och jag kände mig otroligt lyckligt lottad.
 Jag tog en sista tur ut på min favvobrygga, Hagebryggan. Det är längst ut på den som jag brukar sätta mig för att tänka lite eller bara för att njuta. Ibland måste man göra saker bara för att man kan och för att dom får en att må så bra.
 Jag städade lägenheten och kramade mina hyresvärdar innan jag packade in allt i bilen och började rulla mot Stockholm. Det är alltid lika jobbigt när jag lämnar Grebbestad, egentligen oavsett vad det är för väder, även om jag säger att det är lättare när det regnar. Likaså denna gången. Att se skylten nedan kändes i hjärtat, men på något sätt visste jag att jag snart ska komma tillbaka till min lilla favoritby.

Idag hittade jag ett jobb som kundtjänstmedarbetare på ett företag i Rabbalshede. Det lät spännande så jag skickade in en ansökan. Det gäller att hålla tummar och tår. Hittar jag jobb snarast så har jag chans att få hyra min favoritlägenhet och det vill jag gärna! :D

Hoppas att ni haft en härlig start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar