Och så var jag påväg igen. Äntligen. Trots att det bara var 3 veckor sen sist så kändes det som en evighet. Vecka 28 var fantastisk och vi hade sol hela veckan lång, vilket har varit sällsynt när vi varit nere tidigare.
Fast den här gången är allt annorlunda. Jag åker ner själv och jag har ett mål av restan. Jag vill hitta jobb. Att ha det i tankarna när jag går och lägger mig sent en lördagkväll, ja då är det svårt att somna. Tror inte jag sov något alls, slumrade kanske till men kändes som jag låg vaken hela natten. Klockan ringde kl.4 och en timma senare satt jag redo i bilen.
Resan ner gick smärtfritt och det tog mig fem timmar totalt. Jag gjorde som vi alltid gör, körde igenom hela byn för att vända och åka tillbaka. Jag åkte förbi lägenheten och såg att det var fullt med bilar så jag fortsatte mot Edsviksbadets Camping. Där satt jag på bryggan ett tag och mös lite. Pratade med mamsen och smsa till lite folk att jag var framme. Sen for jag tillbaka till byn och ställde bilen på 4-timmars parkeringen för att sen gå till Sjögrens för att äta frukost/lunch.
När jag satt och där och åt min macka så mös jag. Jag är en sån person som tycker det är pinsamt att sitta själv och äta eller fika i vanliga fall, men inte nu. Det kändes bara helt okej. Dock var jag trött som tusan.
Helt plötsligt fylldes rummet med folk, som jag gissar hade varit på krogbus kvällen innan. Det delades ut öl till deras frukost och jag tänkte bara herregud, klockan är ju bara 11! Men ja, jag var galet trött. När jag ätit klart tog jag mig tillbaka till bilen och halvsov fram till kl.14 och där efter kunde jag flytta in i lägenheten.
Söndagskvällen blev lugn och jag halvsov igenom den tills jag slocknade tidigt i säng.
/Grebbestadstjejen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar