måndag 19 augusti 2013

Sjögrens i backen!

Många kanske undrar vad allt snack kring Sjögrens är, vad är det för speciellt med dom? Ja det ska jag berätta. Det är ganska enkelt - service!

I det enda ordet ingår det mesta. Det är inte bara gott fika eller god mat, det är trevlig personal, skön stämning och närvaro! Som tex gick jag in på ett annat fik i veckan, stog där och läste menyn men ingen dök upp. Jag valde att gå därifrån.

Imorse fick jag återigen bevis på att Sjögrens levererar. Jag ville ha det vanliga, en macka och en latte. Det blev lite dyrt och istället fick jag frukostbuffén med en latte till. Sen gick hon och hämtade extra sallad till mig. Gulle!

Sen är det ju det här med stammisarna, runda bordet i början. Hälsade imorse med och jag ler.. Jag tycker det är så härligt.

Jag tror de flesta går härifrån och är nöjda, jag skulle bli förvånad annars. Enda skälet till att folk kanske reagerar är när det är mycket folk och det står nya i kassan, då kan det gå helt galet ibland. 

Frukostbuffén går inte heller av för hackor, olika sorters frallor och limpor. Massor av pålägg, grönsaker och utöver detta finns våfflor, frukt och bakelser.

Nu ska jag ge dig ett hett tips om du någon gång stannar i lilla Grebbestad. Oavsett om det är morgon, mitt på dagen eller eftermiddag så besök Sjögrens! Jag lovar att du inte kommer bli besviken!

2 kommentarer: