Allt startade 1973, ja faktiskt, jag var inte född men mina föräldrar hade hittat ett ställe som dom direkt tog till sitt hjärta. Detta lilla ställe var Grebbestad och Edsviksbadets Camping. När jag var fem år tog dom med sig mig och mina bröder dit och ja, efter det har det bara rullat på.
Det började med tält, sen blev det husvagn och oj vilka somrar jag hade på campingen. Jag har överlevt haslfluss, bråkiga bröder och massa fina killar. Minns speciellt norrmannen Mario, jag kommer ihåg att jag var SÅ kär, men förstog inte allt han sa. Sen Erik, han var äldre än mig och han tog med mig upp på klipporna vid Edsviksbadet och vi satt där och njöt av solnedgången. Men tillbaka till storyn.
När man blivit för gammal för att åka med föräldrarna så har det blivit med pojkvän och då har det varit att hyra stuga. Så även när jag åkt med brorsan å hans kids. Nu är jag så gammal att jag åkt hit med mamma oxå. Självklart blir det stuga eller lägenhet.
Senaste tre gångerna (den här medräknat) så har jag bott i en underbar lägenhet i närheten av allt. Jag stormtrivs här och hoppas på att få stanna över vintern.
Så för att komma till den delen. Min dröm är att flytta till Grebbestad på heltid. Det innebär att jag måste hitta jobb och boende här. Sen måste jag hyra ut min lägenhet i Stockholm. Har tänkt att hyra ut den i andrahand ett år till att börja med, så jag får känna på hur livet i byn är. Men att hitta jobb här är inte det lättaste. Så den här veckan kämpar jag för att hitta ett. På ett sätt eller annat så SKA jag hitta ett jobb så jag kan flytta hit.
Så den här bloggen kommer att handla om min dröm som förhoppningsvis kommer bli verklighet. Jag kommer skriva lite om Grebbestad och vad jag upplever i byn. Det blir mer eller mindre beroende på vad som händer och hur ofta jag är här, men häng gärna med på min resa.
/Grebbestadstjejen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar