Jag avvek från min vanliga promenad och gick upp på berget istället. Solen sken från en härligt blå himmel med bara några tussar av moln. Det var skönt att sitta där och känna havsbrisen mot huden. Underbart.
Jag satt där en stund och lät tankarna dra iväg med mig men vaknade till när magen knorrade högt och sa att det faktiskt var frukostdags. Så det var bara att ta sig upp och ner för alla trapporna och gå mot Sjögrens.
Solen värmde än mer nu och jag undrade varför jag inte tagit shortsen på mig. Men ja, det kändes kallt imorse.
Nu sitter jag här i hörnan, smuttar på min goda latte och mumsar på min macka. Folk börjar gå men jag gissar att det snart dyker upp fler. Det högljudda gänget som prata om att sova på en grön matta har gått och nu är det bara ett lågt sorl från kassan och stammisarna.
Jag gillar hörnplatserna, ingen sitter bakom och man har god utsikt framåt :)
Idag är det torsdag vilket innebär middag på Grebys. Ser fram emot det, funderar lite på skaldjurssalladen men den gudomligt goda soppan lockar igen.
Nu ska jag mumsa klart på min macka och fundera lite på vad dagen har att ge.
Må så gott!


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar