onsdag 14 augusti 2013

Dagarna flyter samman..

Men det är väl så det ska vara när man har semester gissar jag. När jag vaknade imorse så var det lite svalare ute så det blev långbyxor istället för shorts. Fast det var en otroligt vacker morgon, var även uppe tidigare imorse. Vaknade av att det dunsa lite i taket redan kl.7 men det var okej, jag sov otroligt bra i natt.

Jag gick vanliga rundan och sen till Sjögrens, så klart. Tjejerna som fixar så goda mackor var inte där utan en äldre snubbe fixade åt mig. Då blev det inte riktigt samma macka som tidigare.. Den var god, men inte lika god. "Min" plats var upptagen, så jag fick byta idag, satte mig längst i in i hörnan i rummet längst bort.

Idag har det inte regnat något, men igår kom det ett gäng droppar. Men det är okej, rätt mysigt om det inte håller i så länge :) Dom här träbåtarna är för övrigt ett poppis motiv att fota när man är här. Har sett det på bloggar och instagram när jag kikat.

Fiskmåsarna hade hittat en mysig säng att vila i. Såg verkligen jätteskönt ut där dom låg. Tror dock inte att båtägaren är så jätteglad över det.

Efter ett besök på systemet och sportshopen för att diskutera jobb så köpte jag mig en latte och min favvokaka, sen satte jag mig längst ut på en av bryggorna. Det blåste men solen värmde på ganska gött. Så mysigt att sitta där, folk hejjar och ser så glada ut när dom kommer förbi med sina båtar. Mysfaktorn är verkligen hög!

Kvällen var så otroligt vacker och knappt ett moln syntes på himlen, så jag packade en väska och begav mig till Edsviksbadet och klättrade upp på några klippor och njöt någon timma av solen. Till slut började det att blåsa lite för mycket så jag begav mig hemåt. Ett bra slut på en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar