Det var toppen att få den hjälpen, men det jag saknade var ett uppriktigt leende. Blir man avtrubbad när man jobbat på ett å samma ställe för mycket? Är det ett sätt att få sommaren att gå?
Jag hittade en plånbok och killen som tog hand om den hade service i sig, han var bra :)
När jag satt ute på parkeringen så ringde jag till logistikchefen. Trevlig kille men kändes inte som att det fanns en framtid för mig på Sportshopen. Min ansökan hänger kvar, så jag får hålla tummarna.
Jag kom hem och när magen knorrade så bestämde jag mig för att äta det bästa som finns, räkor! En snabb tur ner till Fiskaffärn och sen hem och mumsa.
Sen kom regnet och det dåliga samvetet för att jag låg hemma minskade avsevärt. På eftermiddagen tog jag bilen ut till husägarens garage, verkligen jättefint! Jag busade en del med hans son och väntade ut regnet lite, det öste verkligen ner.
Regnet slutade aldrig så från garaget så åkte jag direkt till bryggan. Ställde bilen längs vägen och regnet smattrade hårt på taket.
Dörren in till Grebys var stängd. Jag tryckte ner handtaget och när jag öppnade dörren så möttes jag av ett dovt sorl och värme. Ett stort sällskap satt längst ner i lokalen, jag valde att sätta mig precis vid dörren. Och ja, det blev en favorit i repris.
Jag pratade med Moa och hon hade hört sig för både om jobb och boende. Så jäkla schysst! Så idag blir det att ta bilen på tur igen.
Kvällen igår blev otroligt trevlig då jag hamna hemma hos hyresvärden. Vi drack öl och snacka skit. Så imorse vaknade jag sent. Men nu sitter jag här och äter frukost för näst sista gången? Jag har planer på att åka hit i vinter, men om det sker får vi se.
Nu öser det in folk så det är lika bra att äta upp mackan och göra dagen.




jag är avis på dig.
SvaraRadera